اخبار

دیدار رئیس مرکز با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی و طلاب حوزه علمیه ثقلین +تصاویر

دیدار رئیس مرکز با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی و طلاب حوزه علمیه ثقلین +تصاویر
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، امام جماعت مسجد الاقصی تهران پارس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، ضمن حضور در حوزه علمیه ثقلین، با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، امام جماعت مسجد الاقصی تهرانپارس و رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد دیدار و با اساتید و طلاب این حوزه گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در جمع طلاب حوزه علمیه ثقلین با تاکید بر یادآوری تبار و ریشه مسلمانان گفت: در مسیر کار طبلگی باید یادمان باشد که در عصر غیبت مومنین با عنوان ایتام آل محمد(ص) معرفی شده اند. علاوه بر این نسبت امام و امت که در غالب پدر فرزندی تعریف شده است بسیار شوق انگیز است و نشان دهنده ی همه ظرفیت های عاطفی و تربیتی «کافل» است، زیرا در هنگامی که امکان دسترسی به امام وجود ندارد مومنین با عنوان یتیم شناخته می شود.

وی افزود: در همان روایاتی که امت در دوران غیبت به عنوان ایتام معرفی شده اند بلافاصله سخن از کافل به میان آمده است و کسانی که شئون یتیم را کفالت می کند شان ویژه ای دارند و روایاتی که در مورد این گروه به کار رفته است بی نظیر است.  

رئیس مرکز با اشاره به اینکه بنابر رهنمودهای دین اسلام اولین وظیفه این افراد که به عنوان کافل شناخته می شوند، حفاظت و صیانت از فکر و اخلاق مردم در برابر شیطان است، ادامه داد: حوزه علمیه در حقیقت نقش کفالت ایتام آل محمد(ص) را بر عهده دارد و این افتخار بزرگ و غیرقابل توصیفی است.

وی بر اساس روایات شان کفالت را همسایگی با مقام ولایت عنوان کرد و اظهار کرد: کسی که در برابر مومنین مسئولیتی را نپذیرفته است در قبال کسی که عهده دار و کفیل مومنین است نسبت ستاره سها در برابر خورشید را دارد.

 حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه کفالت مومنین افتخار آور است اضافه کرد: خوشبختانه این مسیر یک روند تکاملی را طی کرده است و در حال حاضر تحت ولایت فقیه نظام مند شده است که همه شئون مردم را تحت تدبیر خود گرفته است.

وی با بیان اینکه مفتخریم که در عصر ما کسی که پرچم این کفالت را بر دوش دارد عالمی فقیه و زمان شناس است، بر نقش حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت باید برای تحصیل شرایط این کفالت تلاش کرد تا با خودسازی روحی و جسمی این مسئولیت بزرگ را بر عهده بگیرند. از برکت این نهاد مقدس پیروان اهل بیت(ع) در همه جای دنیا فعالیت می کنند و دشمنان اسلام نیز دستشان کوتاهتر از همیشه شده است و ان شاءالله روز بزرگ دیدار امت با حضرت ولیعصر(عج) به زودی فرا برسد.

رئیس مرکز طلاب را به تلاش مضاعف در سال های اولیه تحصیل فراخواند و افزود: فعالیت علمی ریشه دار و پیگیر به مثابه محکم کردن اصول و ریشه هاست که با یک ادبیات درست و مناسب و بهره گیری از اساتید و علماء می تواند نتیجه دهد.

 گفتنی است پس از اتمام این دیدار، رئیس مرکز با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی و اساتید حوزه ثقلین پیرامون مهمترین مسائل مرتبط با مساجد به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، عضو سابق مجلس شورای اسلامی که هم اکنون امام جماعت مسجد الاقصی تهران پارس و مدیر حوزه علمیه ثقلین است، پیش از این مسئولیت ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را بر عهده داشت.  

 در این دیدار حجج اسلام مومنیان و بصیری، از مسئولین مرکز  نیز حضور داشتند.

 تگ عکس گزارش تصویری

 

 


۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۵:۰۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید