اخبار

احداث ۵۰ هزار مسجد در مناطق محروم کشور

احداث ۵۰ هزار مسجد در مناطق محروم کشور
عضو مجمع خیرین مسجد ساز کشور، با تاکید بر اهمیت ساخت مسجد گفت: ۵۰ هزار مسجد در مناطق محروم کشور به همت خیرین احداث می شود.
  سید مهدی طباطبایی، عضو مجمع خیرین مسجد ساز کشور، به اهمیت موضوع مسجد اشاره کرد و به خبرنگار شبستان در اصفهان گفت: مسجد پایگاه مهم مسلمانان است و از صدر اسلام تاکنون مساجد از جایگاه خاصی به عنوان پایگاه اجتماعی برای مسلمانان مطرح بوده است.

 وی افزود: مساجد بستر و فضای مناسبی برای ترویج معارف اسلامی و مبارزه با دشمنی های دشمنان اسلام و تشیع است و در مسجد مسلمانان در کنار یکدیگر و اتحاد و همدلی قرار می گیرند و تقویت مساجد به تقویت ارزش های اسلامی و دینی کمک می کند.

 وی احداث مسجد در مناطق محروم و مناطقی که دشمنان اسلام نفوذ پیدا کرده اند را ضروری خواند و گفت: احداث 50 هزار مسجد خیر ساز در مناطق محروم کشور در دستور کار مجمع خیرین مسجد ساز قرار گرفت که این کار از سال گذشته آغاز شده است.

 طباطبایی، ادامه داد: در مناطق شهری و برخوردار کشور تعدد مسجد را داریم اما در مناطق محروم حتی یک مسجد در یک روستا و بخش وجود ندارد که این عدم وجود مسجد و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در آن باعث شده که دشمنان در این مناطق کار کنند.

 وی در خصوص ویژگی های این مساجد، گفت: در احداث این مساجد بسترهای فرهنگی و خدماتی همانند کتابخانه، مرکز فرهنگی و مواردی از این قبیل نیز دیده شده که تنها یک مسجد نباشد بلکه فعالیت های فرهنگی اسلامی و دینی در این مساجد انجام شود.

 عضو مجمع خیرین مسجد ساز کشور، با بیان اینکه هر استان به اندازه توانایی خود طرح احداث مساجد در مناطق محروم کشور را آغاز کرده است، تصریح کرد: مجمع خیرین مسجد ساز استان اصفهان متعهد به ساخت یکهزار مسجد در مناطق محروم از جمله سیستان بلوچستان شده که تاکنون 300 مسجد آن احداث شده است.

 وی یادآورشد: احداث مسجد توسط خیرین انجام می شود که بعضی از خیرین به صورت خانوادگی یک مسجد را می سازند و به نام خانواده خود ثبت می کنند و افراد علاقه مند شرکت در این طرح می توانند با ارتباط با مجامع خیرین مسجد ساز در حد توان خود در این امر خیر مشارکت کنند.

۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ۱۳:۱۶
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید