اخبار

تاکید آیت الله اوسطی بر ارتقای سطح علمی ائمه جماعات در دیدار با رئیس مرکز+ تصاویر

تاکید آیت الله اوسطی بر ارتقای سطح علمی ائمه جماعات در دیدار با رئیس مرکز+ تصاویر
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با آیت الله اوسطی، امام جماعت مسجد قدس و مدرس مدرسه عالی شهید مطهری دیدار و جویای نظرات ایشان شدند.

رئیس مرکز در این گفتگوی صمیمانه که در مدرسه عالی شهید مطهری انجام شد، با تاکید بر اهمیت الگوسازی برای مدیریت مساجد، با اشاره به اینکه قدم های بلندی برای آموزش ائمه جماعات برداشته شده است، گفت: در خصوص آگاه سازی ائمه جماعات جدید برنامه هایی چون دیدار با بزرگان و ائمه جماعات موفق و قدیمی و همچنین تشکیل شوراهای محلی ائمه جماعات و تشکیل جلسات فقهی و علمی طراحی شده است.

وی همچنین با بیان اقداماتی که در جهت تکریم ائمه جماعات صورت گرفته است به عیادت، و بررسی مشکلات احتمالی امامان جماعت اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بر اهمیت رفع دغدغه های مدیریتی مساجد تاکید کرد و با اشاره به مذاکراتی که با سازمان اوقاف و بسیج انجام شده است، اظهار کرد: برای سهولت تعامل میان مساجد با دیگر نهادها تفاهم نامه هایی به امضا رسیده است.

وی حفظ جایگاه مدیریتی ائمه جماعات در مساجد را مهم قلمداد کرد و افزود: در مساجدی که از سوی امامان جماعت نیاز به حسابرسی و مدیریت مالی احساس می شد، مرکز تدابیری اندیشیده است تا ضمن رعایت کامل انظباط مالی هرگونه فعالیتی به طور شفاف به اطلاع مردم برسد.

وی ترغیب و تشویق مساجد به برپایی نماز جماعت صبح را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: امسال بنا داریم اجلاسی را با حضور ائمه جماعاتی که در برپایی نماز جماعت صبح کوشا بوده اند برپا کنیم. علاوه بر این تلاش کرده ایم تا موضوع درس تفسیر، اخلاق و کرسی های تلاوت را نیز در مساجد تقویت کنیم.

رئیس مرکز همچنین با تجلیل از مقام علمی آیت الله اوسطی وی را از زمره علمایی دانست که هم با روحانیون شناخته شده قدیم در ارتباط بوده اند و هم نسبت به ائمه جماعاعت جدید و موضوعات روز اشراف کامل دارند.

آیت الله اوسطی نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه در مدت اخیر تحول خوبی در مساجد استان تهران اتفاق افتاده است، به تجربیات خود در اداره مسجد قدس اشاره کرد و گفت: به لطف پروردگار در چند سال گذشته هیچ مشکل و یا اختلافی در مسجد وجود نداشته است. وی عضویت جوانان در هیئت منای مسجد را نکته مهمی عنوان کرد و از همکاری بسیج و هیئت امنا قدردانی کرد.

امام جماعت مسجد قدس در تشریح برنامه های این مسجد به برنامه هفتگی درس تفسیر در شبهای یکشنبه و بیان احکام و عقاید در شبهای پنج شنبه اشاره کرد.

وی با بیان این موضوع که علی رغم اینکه در تهران اکثریت قریب به اتفاق مساجد از نعمت امام جماعت بهره مند هستند، گفت: متاسفانه در شهرستان ها وضعیت به اینگونه نیست و بعضا در شهرهای مهم مساجد امام جماعت ندارند.

وی با تاکید بر آموزش ائمه جماعات ارتقای سطح آگاهی و اشراف آنها به مسائل علمی را ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مومنیان، مشاور رئیس مرکز در حوزه ائمه جماعات نیز با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا روح تکریم نسبت به ائمه جماعات تقویت شود گفت: برنامه های مرکز را به سمتی برده ایم که جایگاه آقایی و مدیریت امام جماعت در مساجد تثبیت شود.

وی همچنین راه اندازی مرکز محراب برای آموزش ائمه جماعات جدید را مثمرثمر خواند و یادآور شد: دوره های برگزار شده مانند فقه المسجد علاوه بر ارتقای سطح علمی موجب انتقال تجربه های علما و امام جماعت موفق تهران شده است.

گزارش تصویری

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۱۷:۱۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید