اخبار

کانون مساجد بهترین تریبون تبیین مباحث دینی و اقتصادی است

مسئول دبیرخانه کانون های هرمزگان با اشاره به پتانسیل مساجد و کانون ها در تبیین مباحث دینی و اقتصادی گفت: مساجد و کانون ها بهترین رسانه برای تبیین مقوله اقتصاد و فرهنگ هستند.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، حجت الاسلام احمد پهلوانی؛ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با تاکید بر این که بحث اقتصاد و فرهنگ، از مقولات مهم و موثر در زندگی امروز محسوب می شود ، گفت: مباحث اقتصادی و مسائل معیشتی و روزمرگی ها که گرچه جنبه دنیوی دارد اما از مسائل مهم زندگی به شمار می رود نباید ما را از مسائل روحی، اخلاقی و اخروی بازدارد.

 وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت، مقام معظم رهبری سال گذشته را با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه ی اقتصادی نام نهادند که در این میان با وجود تحقق قابل توجه حماسه سیاسی و نقش آفرینی های مردم در جریان انتخابات، حماسه اقتصادی محقق نشد و دست یابی به این حماسه، یکی از دلایل نامگذاری سال جدید با تاکید بر اقتصاد و فرهنگ است.

 حجت الاسلام پهلوانی با اشاره به این که مقوله فرهنگ نسبت به مباحث اقتصادی از اهمیت بالاتری برخوردار است، اذعان کرد: اهمیت بحث اقتصادی و فرهنگی در جامعه امروز، این دو مسئله را در کنار هم قرار می دهد و برای تحقق آن، عزم ملی و حضور مردم نیز امری گریزناپذیر است.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان گفت: برای تحقق این مسئله و احقاق منویات مقام معظم رهبری نمی توان تنها به ادارات، نهادهای دولتی، بودجه های کم و تنگناهای انسانی متکی بود و از ظرفیت های انسانی و مدیریت جهادی بهره نبرد؛ بلکه مدیریت جهادی و حضور پرشور مردم و عزم ملی از لازمه های دستیابی به جامعه ایده آل فرهنگی و اقتصادی محسوب می شود.

 وی بر نقش پراهمیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری در زمینه اقتصادی و مهم تر از آن مسائل فرهنگی تاکید و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود بر فعالیت جوانان پرشور و خودجوش تاکید و آنان را مورد تقدیر قرار دادند؛ یکی از مصادیق بارز جوانان، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که باز هم رهبر فرزانه ایران در سال گذشته در جمع روحانیون استان خراسان شمالی بر اهمیت آن تاکید کردند.

 وی ادامه داد: مساجد و کانون ها از ظرفیت های مهم در مباحث دینی و اقتصادی و در واقع بهترین رسانه و تریبون برای تبیین این مسائل هستند.

 حجت الاسلام پهلوانی با این توضیح که کانون های فرهنگی و هنری مساجد با محوریت جوانان در مسائل فرهنگی پیشرو هستند، افزود: کانون های فرهنگی هنری به عنوان مراکز تاثیرگذار فرهنگی و با بهره مندی از فضای دینی و معنوی مسجد می توانند در جذب جوانان و نوجوانان شایسته و سوق دادن آنان به سوی فرهنگ مبتنی بر آموزه های صحیح دینی در ساختن جامعه ای موفق تاثیر چشمگیری داشته باشد.

  وی خاطرنشان کرد: منشاء فرهنگ دینی و اسلامی، مسجد است و در روایات و آیات بسیاری بر این امر مهم تاکید شده است؛ بنابراین امسال وظیفه سنگینی بر دوش کانون ها به عنوان سربازان عرضه فرهنگ قرار داده شده که انشاءالله با همکاری هم بتوانند در بحث های مختلف به ویژه بخش فرهنگی الگوی مهمی برای بسیاری از نهادهای کشور باشند.

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۲۲:۲۰
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید