اخبار

افتتاحیه اولین مدرسه شبانه روز حفظ در مسجد مسجد علی ابن ابیطالب (ع)

مدیر شعبه مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در شهر تهران از افتتاح اولین شعبه مدارس شبانه روزی حفظ در کلان شهر تهران با ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰۰ قرآن آموز خبر داد.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد،حجت الاسلام مختار نوبختی؛ مدیر شعبه مؤسسه قرآنی بیت الاحزان شهر تهران با اشاره به افتتاح این شعبه  گفت: مؤسسه قرآنی بیت الاحزان پس از راه اندازی شعب مختلف در سراسر کشور به تازگی نخستین شعبه شهر تهران را افتتاح کرد. افتتاحیه این شعبه طی مراسم باشکوهی روز شنبه 30 فروردین سال 93 پس از نماز مغرب و عشا در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) واقع در شهرری، میدان شهید امرالله غیبی، خیابان خرمدره، انتهای خیابان شهید کهریزی برگزار می شود.
وی با اشاره به اهم برنامه های مراسم افتتاحیه شعبه مؤسسه بیت الاحزان در شهر تهران عنوان کرد: در این مراسم محمدصادق بهشتی قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می پردازد و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر کل مؤسسه قرآنی بیت الاحزان و آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده مجلس خبرگان رهبری از دیگر برنامه های این مراسم است. همچنین افتتاحیه شعبه تهران مؤسسه قرآنی بیت الاحزان همزمان با شب میلاد حضرت زهرا (س) برگزار می شود که طی این برنامه مرتضی طاهری مداح برجسته کشورمان به اجرای برنامه های خود می پردازد. گفتنی است، در این مراسم میهمانانی از نهادهای منتخب قرآنی کشور، سپاه، بسیج و مسئولان مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضور دارند.
مدیر شعبه تهران موسسه بیت الاحزان عنوان کرد: شعبه تهران در ساختمانی شامل سه طبقه و با مساحت حدود 200 متر مربع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام افتتاح می شود. همچنین این شعبه ظرفیت پذیرش 200 قرآن آموز را دارد. مؤسسه بیت الاحزان با تلاش حافظان قرآن و خیران قرآنی سراسر کشور تاکنون موفق به تربیت بیش از 850 حافظ کل قرآن در نقاط مختلف کشور به ویژه در نقاط محروم شده است و فعالیت در کلان شهر ها هم در دستور کار مسئولان مؤسسه قرار دارد.
حجت الاسلام نوبختی با اشاره به برنامه های آموزشی مؤسسه قرآنی بیت الاحزان تصریح کرد: برنامه های این موسسه هماهنگ با کلاس های آموزشی مؤسسه بیت الاحزان مرکز اداره می شود و ترم جاری شعبه تهران تا اواخر خرداد به پایان می رسد. گفتنی است، کلاس های قرآنی مؤسسه بیت الاحزان شامل رشته های حفظ نیمه تخصصی، حفظ عمومی، تجوید، روخوانی، روانخوانی، احکام، ترجمه، آیات قرآن، تدبر در قرآن و غیره برگزار می شود. همچنین کلاس هایی ویژه نونهالان زیر 6 سال با آموزش های منحصر به فرد برگزار می شود.

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۵۵
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید