اخبار

اجرای سناریوی مسجد حرم ابراهیمی ابن بار در مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی با استفاده از اوضاع بد کشورهای عربی به اجرای طرح خود در حمله به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس اقدام کرده و فلسطینیان در دفاع از مسجد الاقصی تنها مانده‌اند .

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، خالد الفقیه خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در رام الله در کرانه باختری با اشاره به این مطلب افزود: هدف گروههای تندروی یهودی از تشدید حملات به مسجد الا قصی آن است که ابتدا آن را نیز مانند مسجد حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری از نظر زمانی و مکانی تقسیم و سپس مسجد ا لاقصی را ویران کنند.
خالد فقیه درباره حمله امروز نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی در گفتگوی تلفنی از شهر گفت درگیریها بین نیروهای اشغالگر اسرائیلی و فلسطینیان در رواقهای مسجد الاقصی به زخمی شدن حدود 20 فلسطینی شده است که از دیروز و روزهای گذشته در داخل مسجد الاقصی اعتکاف کرده اند تا جلوی حملات گروههای دینی یهودی تندرو را بگیرند. آنها به مناسبت عید فصح یهود به مسجد الاقصی حمله کرده اند. حال یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
اشغالگران از باب المغاربه واقع در سمت غربی مسجد الاقصی به این مسجد با هدف وار کردن گروهی از تندروها به این مسجد حمله کرده اند تا شعائر دینی یهودی را به مناسبت عید فصح در داخل مسجدالاقصی اجرا کنند نمازگزارانی که در داخل مسجد الاقصی اعتکاف کرده اند چاره ای به جز مقابله با این تلاشها نداشتند. اشغالگران از چند روز پیش مسجد الاقصی را بسته اند و از ورود مردان و زنان زیر پنجاه سال به این مسجد جلوگیری می کنند و حتی به دارندگان کارتهای شناسایی زرد نیز اجازه ورود نمی دهند. 
بیش از پانزده سال است که به فلسطینیان ساکن کرانه باختری رود اردن نیز اجازه ورود به مسجد الاقصی نمی دهند بنابراین کار دفاع از این مسجد فقط به دوش ساکنان قدس و ساکنان فلسطینی سرزمینهای ا شغالی 1948 میلادی است. آنها هیچگاه مسجد الاقصی را ترک نمی کنند و همواره در این مسجد اعتکاف کرده اند. اشغالگران تلاش می کنند به خواسته های گروههای تندروی دینی و نمایندگان آنها از احزاب دینی در پارلمان اسرائیل پاسخ دهند و به آنان اجازه ورود به مسجد الاقصی را می دهند. 
به نظر می رسد اوضاع در مسجد الاقصی از نظر تقسیم شدن زمانی و مکانی بین یهودیان و مسلمانان به سمت تکرار سناریوی مسجد حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری به پیش می رود. اشغالگران می خواهند فلسطینیان را در عمل انجام گرفته قرار دهند و می خواهند شهرک نشینان ( صهیونیست) حق ورود به مسجد الاقصی داشته باشند و آنان پیش از ظهر حق ورود به مسجد الاقصی داشته باشند و بعد از ظهر نیز مسلمانان به این مسجد بروند تا زمینه احداث معبد ادعایی (سلیمان) را در جای مسجد الاقصی فراهم آورند. گروههای دینی به ویژه هیئت امنای جبل هیکل مقدمات کلنگ زنی این معبد ادعایی را فراهم آورده اند.
مجری المنار از فقیه پرسید چرا شهرکسازی در قدس اشغالی تشدید شده است آیا تهدید پنهانی برای تقسیم مسجد وجود دارد ؟
فقیه گفت این طرح تازگی ندارد و قدیمی است اما موضوع تازه آن است که آنها از وضع پراکندگی و وضع وخیم اعراب و سرگمی اعراب به آنچه که بهار عربی نامیده می شود استفاده کرده اند.
فقیه گفت بنابراین فلسطینیان بی دفاع در دفاع از مسجد الاقصی تنها مانده اند در نتیجه حملات به مسجد الاقصی افزایش یافته است اما اصل طرح حمله به مسجد الاقصی و احداث معبد ادعایی آنان تازگی ندارد و سالهاست که به دنبال اجرای این طرح هستند.

۲۷ فروردین ۱۳۹۳ ۱۴:۴۴
واحد مرکزی خبر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید