اخبار

مخالفت نامزد شهرداری آتن با ساخت مسجد در این شهر

نامزد شهرداری آتن از طرف حزب محافظه کار راستگرای حاکم، بار دیگر مخالفت خود را با ساخت مسجدی در این شهر اعلام کرد.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، ˈآریس اسپلیو توپولوسˈ نامزد شهرداری شهر آتن ازطرف حزب محافظه کار و راستگرای حاکم یونان، در چارچوب برنامه های تبلیغاتی خود درجمع طرفدارانش گفت شهر آتن نیازی به مسجد ندارد و اگر وی شهردار شود، اجازه ساخت واحداث مسجدی در شهر آتن را نخواهد داد.
وی در سخنرانی خود گفت: شهر آتن نیازی به مرکزی برای جلب مهاجران غیر قانونی ندارد و به همین دلیل هم اجازه ساخت و احداث مسجد در شهر آتن برای مسلمانان را نخواهد داد.
اسپلیو توپولوس با انتقاد از شهردار فعلی شهر آتن افزود : شهرداری نباید بین مردم غذا تقسیم کند، بلکه با توسعه صنعت گردشگری و ایجاد شغل برای شهروندان بطور جدی وارد عمل شود.
این اظهارات نامزد شهرداری شهر آتن در مورد تقسیم غذا بین نیازمندان، اشاره به توزیع غذا توسط شهردار آتن طی سه سال گذشته است.
نامزد شهرداری آتن در حالی مخالفت خود را با ساخت و احداث مسجد برای مسلمانان به عنوان برگ برنده تبلیغاتی در مقابل رقبای خود مطرح می کند که شهر آتن که یکی از قدیمی ترین پایتخت های کشورهای اروپایی و دارای بیش از400 هزار مسلمان است، مسجدی ندارد. اینگونه اظهارات اقدام گروه تندروی نئونازی را که در سال 2012 با حمله به نمازخانه ها و مسلمانان، در صدد جلب نظر و آراء شهروندان یونانی برآمده بود، تداعی می کند. 
نامزد شهرداری آتن از حزب راستگرای دمکراسی نوین در حالی با ساخت مسجد مخالفت می کند که این حزب که هم اکنون قدرت را در چارچوب دولت ائتلافی در دست دارد، طرح ساخت و احداث مسجدی در شهر آتن را تهیه و به تصویب پارلمان این کشور رسانده است.
دولت راستگرا و محافظه کار یونان نیز چندی پیش در این باره اعلام کرده بود بودجه ساخت و احداث مسجد در شهر آتن را تهیه و محل مورد نظر را تعیین نموده است.
قبلاً نیز این نماینده حزب راستگرای دمکراسی نوین و نامزد شهرداری شهرآتن، طی سخنانی در تبلیغات انتخاباتی خود، ساختمسجدی در آتن را پس از برگزاری همه پرسی و نظر موافق شهروندان امکان پذیر دانسته بود. 
حزب سوسیالیست پاسوک وحزب چپ دمکراتیک طی بیانیه های جداگانه ای ضمن انتقاد از اینگونه اظهارات گفته اند به نظر می رسد نامزد شهرداری شهر آتن، هیچگونه اطلاعی ازحقوق شهروندی ندارد.
یونان در حالی اجازه ساخت و احداث مسجدی رسمی در شهر آتن را نمی دهد که خود این کشور 10 میلیون نفری در تمام کشورهای اسلامی به استثنای عربستان سعودی، دارای کلیسا می باشد و کشیش های ارتدکس این کشور، در کشورهای اسلامی به فعالیت های گسترده مشغول هستند.

۲۷ فروردین ۱۳۹۳ ۲۱:۵۶
ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید