اخبار

جشن میلاد امیر المومنین(ع) در مسجدامام علی(ع) اسلو

مسجد امام علی(علیه السلام) اسلو به عنوان نخستین نهاد شیعی ایرانی در پایتخت نروژ آماده ارائه خدمات دینی به ایرانیان، فارسی زبانان و شیعیان ساکن این کشور است.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، مسجد امام علی(علیه السلام) بخشی از بنیاد خیریه مجمع اهل بیت(علیه السلام) در اسکاندیناوی است که در سال 1384 هجری شمسی برابر با 2005 میلادی در اسلو، پایتخت نروژ، به همت جمعی از ایرانیان قدیمی مقیم این شهر و با هدف ارائه خدمات دینی به ایرانیان، فارسی زبانان و شیعیان ساکن نروژ تأسیس شد.
حجت الاسلام اسلامی، امام جماعت مسجد امام علی(علیه السلام) در خصوص برنامه های این مسجد گفت: مسجد امام علی(علیه السلام) اسلو اولین مسجد شیعه ایرانی در این شهر است. ساختمان این مرکز 500 متر بنا دارد و در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می کند.
اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه های در دست اقدام این مرکز گفت: راه اندازی کلاس آموزش زبان فارسی ویژه کودکان، احکام وعقاید، برپایی جلسات هفتگی با موضوع شناخت اسلام ویژه بانوان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانشجویان و جوانان از دیگر برنامه های این مسجد خواهد بود.
وی درباره فعالیت های این مسجد تأکید کرد: از برنامه های پیش رو می توان به مراسم جشن میلاد حضرت علی(علیه السلام) اشاره کرد که این مراسم با برنامه های مختلفی همچون مولودی خوانی، سخنرانی و مسابقه همراه خواهد بود.
 حجت الاسلام اسلامی در ادامه اظهار کرد: همچنین به مناسبت میلاد حضرت علی( علیه السلام) از تمامی مراکز و نهادهای شیعی سراسر نروژ دعوت به عمل آورده ایم تا در این مسجد گردهم آیند و این اولین گردهمایی مراکز شیعی نروژ است که روز یکشنبه،21 اردیبهشت، در این مرکز اسلامی صورت می گیرد.
وی یادآور شد: این گردهمایی به منظور هماهنگی هر چه بیشتر این مراکز و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مختلف مذهبی در سال جاری و همچنین تعامل بیشتر این مراکز با یکدیگر انجام می شود.
امام جماعت مسجد امام علی(علیه السلام) اسلو فعالیت شیعیان در این شهر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شیعیان والبته اهل تسنن در اسلو در قالب انجمن ها و مراکز فعالیت خوبی دارند؛ به عنوان نمونه می توان به انجمن پاکستانی ها اشاره کرد که انجمنی اردو زبان است و برنامه های مختلف را به مناسبت های مذهبی برگزار می کند.
وی اظهار کرد: از دیگر مراکز مهم شیعیان در اسلو «مسجد توحید» است که کار احداث آن به اتمام رسیده است و خردادماه سال جاری به طور رسمی افتتاح خواهد شد و متولی آن شیعیان هندی و عرب زبانان هستند.
یادآور می شود، نروژ کشوری واقع در اروپای شمالی به پایتختی اسلو است. جمعیت این کشور پنج میلیون تن و واحد پول آن «کرون نروژ» است.
اسلو مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری نروژ است و کانون اصلی بازرگانی، بانکداری، صنایع و کشتیرانی نروژ در این شهر قرار دارد.

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۶:۱۶
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید