اخبار

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 15 مسجد رباط کریم

رییس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان رباط کریم با اشاره به اماکن برگزاری اعتکاف در شهرستان، اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از 15 مسجد در شهرستان رباط کریم پذیرای معتکفان باشند.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، حجت الاسلام ابراهیم بهمنی، رییس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان رباط کریم صبح امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری مراسم اعتکاف گفت: این مراسم پرفیض در زمان رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) برگزار می شد که در حال حاضر هم انقلاب اسلامی ایران برگزاری این مراسم را به خوبی اجرا کرده است.
وی افزود: هرساله بر روند کیفیت و کمیت برگزاری مراسم اعتکاف افزوده می شود، با این حال باید با برنامه ریزی دقیق در جهت برگزاری آن تلاش کنیم.
رییس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان رباط کریم با اشاره به اماکن برگزاری اعتکاف در شهرستان، اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از 15 مسجد در شهرستان رباط کریم پذیرای معتکفان باشند.
وی همچنین بر عدم برگزاری اعتکاف به گونه کلاسیک تأکید کرد و ابراز داشت: نباید برنامه های اعتکاف به صورت کلاسیک اجرا شود بلکه باید معتکفان وقت آزاد هم داشته باشند تا بتوانند ره توشه معنویت هم کسب کنند.
حجت الاسلام بهمنی افزود: حلقه های معرفتی بهترین گزینه ای است که می تواند در میان معتکفان فعال باشد برهمین اساس بهتر است طلاب در میان معتکفان به گونه تبلیغی فعالیت کنند.
در حاشیه این جلسه، سرهنگ علی سلیمانی، رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: مساجد و محل های برگزاری اعتکاف معرفی شوند تا در تآمین امنیت آن ها تلاش کنیم.
در ادامه حجت الاسلام ابراهیم محمدی ثانی، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: باید سخنران ها خود معتکف باشند و به این منبر و آن منبر نروند تا اثرگذاری سخنانشان بیشتر شود.
حجت الاسلام سعید جلالی، امام جمعه موقت رباط کریم بیان کرد: باید برای جوانان برنامه ریزی درستی داشته باشیم تا دست خالی از اعتکاف بیرون نروند.
وی افزود: امروز عرفان های نوظهور در حال فعالیت هستند پس نیاز است دستگاه های فرهنگی در این راستا عزم داشته باشند و مقابله کنند.
حجت الاسلام سلطانی، رییس شورای شهر پرند در این جلسه گفت: باید اعتکاف را پرمحتوا کنیم تا سال های آینده شرکت کنندگان بیشتری در اعتکاف حضور داشته باشند.

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۶:۲۵
دانا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید