اخبار

مسجد فاطمه الزهرا (س) روستای «چارمه»کلنگ زنی شد

با حضور مسئولان شهرستان و در زادروز میلاد دختر رسول خدا (ص) مسجد فاطمه الزهرا (س) روستای چارمه از توابع بخش مرکزی کهگیلویه کلنگ زنی شد.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، ظهر امروز و به مناسبت میلاد بانوی دو عالم آیین کلنگ زنی مسجد فاطمه الزهرا (س)در روستای چارمه از توابع بخش مرکزی کهگیلویه برگزار شد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی در مراسم کلنگ زنی این مسجد اظهار داشت: مساجد در طول تاریخ بزرگترین پایگاه اسلام و کانون عبودیت و ابلاغ احکام دینی بوده است.
امام جمعه دهدشت با تبیین فضیلت بنای مسجد تصریح کرد: فرهنگ سازی در ترویج کمک به ساخت و ساز مسجد همواره مورد تأکید ائمه معصومین و بزرگان دینی بوده و احادیث و روایاتی در این باره نقل شده است.
حسینی نقش مساجد در تحکیم بنیان خانواده را ارزنده خواند و گفت: انس خانواده با مسجد و بهره گیری از اثرات ارزنده و نورانیت معنوی آن تربیت دینی و بصیرت و معرفت والا در نظام خانواده را در پی دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در ادامه ابراز داشت: حضور در مساجد خانواده را تجلیگاه ارزش های الهی کرده و زمینه سعادتمندی خانواده و اجتماع را به ارمغان می آورد.
حسینی خواستار مشارکت خیرین و مردم برای ساخت مسجد و سهیم شدن در ثواب بزرگ احداث این بنای مقدس در روستای چارمه شد.
در ادامه سید عبدالنبی صمدیان با تبریک میلاد خجسته بزرگ بانوی دو عالم گفت: زمین مسجد فاطمه الزهرا (س) چارمه توسط یکی از اهالی این روستا وقف شده است. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه افزود: هزینه ساخت مسجد از سوی خیرین و کمک های مردمی تأمین خواهد شد.
صمدیان با بیان اینکه اوقاف در حال حاضر بودجه ای به ساخت مسجد روستای چارمه اختصاص نداده است، خاطرنشان کرد: کلنگ زنی مسجد امروز با حضور مسئولان شهرستان صورت گرفته است.
این مسئول توسعه مساجد را نیازمند مشارکت های مردم دانست و خواستار مشارکت افراد متمکن در ساخت مسجد شد.

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۶:۳۱
فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید