اخبار

کلنگ زنی احداث مسجد حضرت فاطمه(س) در منطقه 4

طی مراسمی با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شهردار منطقه 4 و جمعی از روحانیون معزز و شهروندان، کلنگ احداث و توسعه یکصدو سی و چهارمین مسجد منطقه 4 در محله مبارک آباد حسین آباد به زمین زده شد.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، همزمان با میلاد با سعادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) کلنگ احداث و توسعه مسجد حضرت فاطمه(س) در تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان شهید پناهی نیا به زمین زده شد.
مهندس علیرضا جاوید در این مراسم با بیان اینکه مساجد پایگاه مناسبی برای نشر دین و مرکز تعاملات اجتماعی هستند گفت: هر حرکتی که از مسجد شروع شود ماندگار و همیشگی است و مساجد می توانند نقش خوبی در ایجاد تعاملات اجتماعی ایفا نمایند.
وی با اشاره به نقش مساجد در انقلاب اسلامی افزود: مسجد از دیرباز در زندگی مسلمانان نقش محوری داشته و زیربنای شکل گیری تمدن اسلامی محسوب می شود. مساجد در نظام سیاسی ـ اجتماعی مسلمانان فقط کارکرد عبادی و مذهبی نداشته، بلکه دارای کارکردهای سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، نظامی و ... بوده اند. 
جاوید اضافه کرد: با توجه به رویکرد مدیریت شهری تهران مبنی بر توسعه اجتماعی پایتخت با رویکرد محله محوری، مساجد می توانند در توسعه همه جانبه محلات و ارتقاء فرهنگ مشارکت پذیری شهروندان مدیریت شهری را یاری رسانند.
در ادامه مراسم آیت الله صدیقی امام جمع تهران در سخنانی با اشاره به مناقب حضرت زهرا(س) و ذکر حدیثی از این بزرگوار به تشریح ثواب مشارکت در ساخت مسجد اشاره کرد و از این اقدام خداپسندانه شهرداری منطقه 4 تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است با توجه به فرسودگی و کوچک بودن بنای قدیمی مسجد حضرت فاطمه(س)، شهرداری منطقه 4 نسبت به واگذاری 565 متر مربع زمین جنب ساختمان شهرداری ناحیه 3 جهت احداث و توسعه این مسجد اقدام نمود.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۵۴
سما |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید