اخبار

برگزاری مراسم اعتکاف در 95 مسجد استان همدان

سئول ستاد اعتکاف همدان با بیان اینکه اعتکاف به عنوان معجون عبادت ها معرفی شده، گفت: از 14 اردیبهشت ماه ثبت نام اینترنتی برای اعتکاف آغاز می شود.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، مهدی صلواتیان اظهار کرد: از 14 اردیبهشت ماه ثبت نام اینترنتی برای اعتکاف آغاز می شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام حضوری نیز 16 و 17 اردیبهشت ماه در تمام مساجد استان انجام می شود، افزود: ثبت نام حضوری در سطح شهرستان های استان زودتر آغاز می شود.
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با اشاره به پیش بینی حضور حدود 20 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: برنامه معنوی اعتکاف در بیش از 95 مسجد در سطح استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی مختلفی برای معتکفان در نظر گرفته شده که می توان به برگزاری محافل انس، حلقه های معرفت در زمینه مسائل بصیرت، ولایت فقیه، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، تاریخ اسلام، عفاف و حجاب، آشنایی با سیره اهل بیت(ع)، نهج البلاغه، تفسیر قرآن و... اشاره کرد.
صلواتیان تصریح کرد: خیمه هایی نیز با عنوان خیمه تصحیح تجوید نماز و خیمه پاسخ به سئوالات شرعی و احکام برگزار می شود.
وی با اشاره به دعوت مبلغانی از همدان و قم برای سخنرانی در زمینه بحث تهاجم فرهنگی، مسائل روز و ... اضافه کرد: در شب میلاد امام علی(ع) نیز برنامه ویژه ای در تمام مساجد برگزار می شود.
پرداخت 35 هزار تومان برای ثبت نام 
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان ابراز داشت: ختم قرآن، ذکر صلوات، مسابقات فرهنگی، اعمال ام داوود و ویژه برنامه شب وفات حضرت زینب(س) از دیگر برنامه های اجرایی است.
وی با تأکید بر رعایت سکوت و سکون در بین معتکفان بیان داشت: برنامه ریزی در زمینه حلقه های معرفت خاص، برپایی غرفه علما در راستای آشنایی با علما و شهدا، قرائت ادعیه های مختلف و دعای عهد نیز از برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی دعوت از رزمندگان، نخبگان و همسران شهدای هسته ای نیز از دیگر برنامه هایی است که در دست پیگیری قرار دارد.
صلواتیان با اشاره به پرداخت مبلغ 35 هزار تومان در هنگام ثبت نام یادآور شد: بقیه هزینه ها نیز از طریق خیران و محل های مختلف پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه از سال 70 هر ساله این امر در سطح استان برگزار می شود، گفت: اعتکاف در شهرستان همدان به صورت مردمی بوده و تلاش شده در دیگر شهرستان های استان نیز به صورت مردمی انجام شود.
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با اشاره به برگزاری همایشی قبل از مراسم معنوی اعتکاف برای آمادگی معتکفان ابراز داشت: معتکفان از شب 13 رجب برابر با 23 اردیبهشت ماه قبل از سحر وارد و 15 رجب بعد از نماز مغرب و عشا از اعتکاف خارج می شوند و ویژه برنامه هایی نیز برای افتتاحیه و اختتامیه در نظر گرفته شده است.
اعتکاف امسال با شعار «تجلی فرهنگ و مدیریت جهادی» برگزار می شود 
وی با اشاره به صدور کارت برای ثبت نام کنندگان تأکید کرد: از ورود موبایل، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و... جلوگیری شده و افراد شرکت کننده در مدت اعتکاف نباید هیچ گونه ملاقاتی داشته باشند.
صلواتیان تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری شعار امسال اعتکاف نیز «تجلی فرهنگ و مدیریت جهادی» در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به شعار امسال اعتکاف و هدف از آن ابراز داشت: کسی می تواند مدیریت جهادی داشته باشد که بر نفس خود مدیریت کرده باشد.
مسئول ستاد اعتکاف همدان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که اعتکاف را به عنوان بزرگترین کار فرهنگی کشور معرفی می کنند، افزود: اعتکاف در پرورش نسل های آینده و آشنایی آنها با معارف و سنت های رسول الله و اهل بیت(ع) تأثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه اعتکاف چند عبادت خاص مانند نماز، روزه و گوشه های از حج را در خود جای داده است، گفت: قسمت هایی از اعتکاف از جمله سکوت، بیتوته کردن، نبوییدن و در آئینه نگاه نکردن در حج نیز وجود دارد.
صلواتیان با بیان اینکه اعتکاف به عنوان معجون عبادت ها معرفی شده، خاطرنشان کرد: روزه گرفتن در ایام اعتکاف نیز به بحث عبادی ماه رمضان برمی گردد و اینکه همه باید اهل نماز باشند اهمیت نماز را می رساند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۲:۳۸
فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید