اخبار

کلنگ زنی مسجدی روستایی درشهرستان باشت

طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از خیرین منطقه «کلگه امیر شیخی» شهرستان باشت مسجد این روستا کلنگ زنی شد.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، به مناسبت میلاد بانوی دو عالم روز گذشته، دوم اردیبهشت طی مراسمی با حضور امام جمعه باشت، فرماندار شهرستان باشت، مسئولان شهرستانی و جمعی از خیرین و اهالی روستای کلگه امیر شیخی مسجد محمد رسول الله(ص) این روستا کلنگ زنی شد.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه باشت در حاشیه این مراسم گفت: این مسجد در زمینی به مساحت 400 متر مربع و زیربنای 200 متر اهدا شده و از سوی جمعی از اهالی این روستا احداث می شود.
وی اظهار کرد: مسجد به عنوان مقدس ترین مکان در دین اسلام سنگری برای مردم، تقویت روح معنوی، ایمان فرد و استقامت در برابر هرگونه هجمه ضد دینی و ضد اسلامی است و بر همه ما لازم است این سنگر مقدس اسلام را همواره پر کنیم.
امام جمعه باشت ابراز کرد: در روایات آمده کسانی اهل ساخت مسجد هستند که اهل ایمان و تقوا باشند بنابراین برداشتن گامی در جهت احداث مسجد در هر جایی نشان از تقوای افراد آن منطقه است.
حجت الاسلام عبودی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که مساجد تنها به نام و ظاهر آن ها رسیدگی نشود بلکه سعی کنیم پس از بنا نهادن آن را پر کنیم و از فضای معنوی این مکان های مقدس برای مراسمات استفاده نکنیم، چراکه جایگاه و اهمیت والای مسجد در دین مبین اسلام بسیار برتر است.
وی از اهالی این روستا و خیرینی که در احداث مسجد محمد رسول الله(ص) اهتمام جدی داشتند تقدیر کرد و یادآور شد: رایزنی های لازم به منظور تأمین اعتبار برای ساخت مسجد و کمک به خیرین صورت می گیرد، امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این مسجد و استقبال و حضور مردمی در این مکان معنوی و مقدس باشیم.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۲:۵۰
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید