اخبار

گرامیداشت سی‌امین سالگرد شهادت آیت‌الله شاه آبادی در مسجد اعظم شاه آبادی + تصاویر

گرامیداشت سی‌امین سالگرد شهادت آیت‌الله شاه آبادی در مسجد اعظم شاه آبادی + تصاویر
مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله شاه آبادی هفته گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از مسئولین در مسجد اعظم شهید شاه‌آبادی برگزار شد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، معاون اول دستگاه قضا، در این مراسم ضمن گرامی داشت مقام شامخ شهید آیت الله مهدی شاه آبادی، به شعار سال جاری و موضوع فرهنگ اشاره کرد و با بیان اینکه نقطه و محور فرهنگی ما در این جلسه پابندی به میثاق ها و پیمان هاست، گفت: پایبندی انسان به عبودیت در یوم الست از انسان گرفته شده است و این میثاق در فطرت انسان به ودیعه نهاده شده است.

وی اضافه کرد: این میثاق هم توحید در بعد عبادت و پرستش است و هم در فرمانپذیری و اطلاعت. همچنین میثاق دیگری که انسان بسته است میثاق با پیامبر خداست که بیانگر پایبندی انسان به ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه حقیقت ولایت این است که انسان سخن رسول و ولی خدا را گوش بدهد و از آن اطاعت کند، اظهار کرد: مهمترین ویژگی انسان خود محور پیمان شکنی است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه بشری هیچ حکمی غیر از حکم خدا وجود ندارد، اضافه کرد: انسان هایی که نسبت به خود، ذات خداوند و هستی ارتباط درستی برقرار کنند، ظرفیت کافی را در خودشان ایجاد کرده تا در فراز و فرودهای زندگی دچار پیمان شکنی در عبودیت نشوند.

معاون اول قوه قضائیه حقیقت علم را در بندگی و عبودیت دانست و با بیان اینکه آیت الله شاه آبادی عارف واصلی بود که میثاق با خداوند را حفظ کرد: گفت: اگر کسی پیمانش را با خداوند حفظ کند عالم سپاه او خواهد بود.

وی افزود: اولین پیمان خداوند با علما این است که هر چه می آموزند را به دیگران تعلیم دهند و با منکر و فساد مبارزه کنند. شهید شاه آبادی، شهید مطهری، شهید بهشتی و امام خمینی(ره) در این دو عرصه خوش درخشیدند. در دوران پیش از انقلاب منکر اصلی رژیم ستمگر شاه بود و در حال حاضر معروف ترین معروف ها حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: تفاوت بین علمای ما با دیگرانی که انسان ها را به خوب شدن سوق می دهند در این است که روحانیون ما خودشان واصل شدند و دیگران را فرا می خوانند و برای مثال دلیل نفوذ سخنان امام خمینی و شهید مطهری در همین است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید با خداوند پیمان ببندیم که در راه دین خدا حتی از جان خود بگذریم، خاطر نشان کرد: آیت الله شاه آبادی تا لحظه ای که حیات داشت از سنگر ارزش های دینی دفاع کرد.

معاون دستگاه قضا با بیان اینکه در این مراسم باید پیمان  خود را با شهدا و امام خمینی یک بار دیگر تجدید کنیم، گفت: شاخصه های خط امام اخلاص، عبودیت، مردم داری، دشمن ستیزی، استکبار ستیزی، پایبندی به ارزش های نظام، حفظ وحدت، قانون مداری و ولایت مداری است و هرکس که در این شاخص ها خودش را پایبند بداند ولایی است.

وی ضمن تجلیل از مقام شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود: در حال حاضر که رهبری بر فرهنگ و اقتصاد تاکید دارند تک تک ما در این زمینه تکلیف داریم تا با عزم ملی و مدیریت جهادی آن را جلو ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان تصریح کرد: امروز سنگر ما مشخص نیست زیرا دشمن از همه ابزارش برای ایجاد تردید در باورهای جوانان ما بهره می گیرد و ما باید با شناخت راهکارهای دشمن اقداماتی را برای بازدارندگی و دفاع از ارزش های جمهوری اسلامی داشته باشم.

در این مراسم علاوه بر اعضای خانواده شاه آبادی، مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام و المسلمین میرشاه ولد مسئول مساجد ناحیه شهید مطهری و حجت الاسلام و المسلمین مرعشی امام جماعت مسجد اعظم شاه آبادی حضور داشتند.

علاوه بر این مراسم آیین بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله شاه‌آبادی جمعه صبح با قرائت دعای ندبه در مهدیه گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله برگزار شد و حاضران در این مراسم با حضور بر سر مزار آیت‌الله شهید مهدی شاه‌آبای در قطعه شهدای 72 تن مزار این شهید والامقام و قرائت فاتحه و نثار گل ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان بسته و مزار آیت‌الله شهید شاه‌آبادی را گلباران کردند.

آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی در ششم اردیبهشت ماه سال 63 در منطقه عملیاتی خیبر از میان چندین همراه با ترکشی که زیر چشمش اصابت کرد انتخاب و به صف شهیدان پیوست و در شان و عظمت وی همین بس که حضرت روح‌الله تنها برای دو شهید دفاع مقدس پیام انفرادی دادند که یکی از آن‌ها شهید چمران و دیگری شهید شاه‌آبادی است.

تگ عکس  گزارش تصویری



۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید