اخبار

سید حسن نصرالله: بیم دارم؛ تخریب مساجد عراق مقدمه تخریب مسجدالاقصی باشد

سید حسن نصرالله: بیم دارم؛ تخریب مساجد عراق مقدمه تخریب مسجدالاقصی باشد
سید حسن نصرالله در مراسم روز قدس گفت: بیم آن دارم که این صحنه‌هایی که از تخریب کلیساها و مراقد انبیاء و مساجد می‌بینیم زمینه‌سازی برای تخریب مسجدالاقصی باشد.

 دبیر کل حزب الله لبنان عصر روز جمعه در مراسم بزرگداشت روز قدس در جنوب بیروت، ضمن تأکید بر پیروزی غزه، اعلام کرد که مقاومت لبنان در کنار مقاومت فلسطین ایستاده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) با تأکید بر این که اسرائیل در غزه شکست خورده است، اعلام کرد: هدف اسرائیل نابود کردن مقاومت و سلاح مقاومت و فرهنگ مقاومت است و ناتوانی رژیم اسرائیل با کمک متحدانش در تأمین اهدافش در نوار غزه بدان معناست که مقاومت پیروز شده است.

 وی در ادامه به اقدام امام خمینی در نامگذاری روز قدس اشاره کرد و گفت که ایشان این کار را انجام داد تا قدس و فلسطین جزء اولویت‌های امت مسلمان و همچنان در یادها و اذهان همگان زنده باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس از اشغال فلسطین به دست اسرائیل، هم و غم صهیونیست‌ها و هدف اساسی آنها محو کردن مساله فلسطین و نابودی فلسطینیان بوده و هست. هم و غم و هدف اصلی صهیونیست‌ها این بوده که قدس متعلق به مسلمانان و مسیحی‌ها نیست و بلکه پایتخت ابدی یهودیان است. هدف آ‌ن‌ها پس از اشغال، از بین بردن موضوع فلسطین بود .

وی افزود: امکان ندارد ملت فلسطین طی یک یا دو سال یا طی یک یا دو نسل از بین برود. صهیونیست‌ها می‌دانند که سرزمین مقدسی مانند فلسطین و ملت عزیزی مانند فلسطین را نمی‌توانند نابود کنند به همین علت نقشه‌های بلندمدتی طرح‌ریزی کرده‌اند.

 سیدحسن نصرالله تأکید کرد: اگر دشمن را به حال خود رها کنیم و به آن بی‌توجهی کنیم یا مانند آنچه برخی از کشورها انجام می‌دهند، به آن کمک شود در رسیدن به اهدافش موفق خواهد شد. قدس و فلسطین باید محور اصلی ما باقی بماند.هر روز که می‌گذرد ضرورت زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین بیشتر احساس می‌شود.

بیم دارم که تخریب کلیسا، مساجد و قبور انبیاء در عراق مقدمه تخریب مسجدالاقصی باشد

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «آنچه اکنون شاهدش هستیم نابود کردن ملتها، ارتشها، کشورها، و از هم پاشاندن روانی، اجتماعی و عاطفی و ایجاد مشکلاتی هستیم که حل کردنش صدها سال طول می‌کشد، تاکید کرد: این اتفاقات در چندین کشور عربی در حال رخ دادن است و این خطرات چندین کشور عربی را تهدید می‌کند. سوریه دیواری سخت بوده و به خواست خدا دیواری سخت در مقابل طرح صهیونیسم خواهد ماند همچنانکه پشتیبان بزرگ مقاومت و آرمان فلسطین بوده است. عراق هم متاسفانه به نام اسلام و به نام خلافت، وارد تونلی تاریک شده است و در آن هزاران خانواده مسیحی به کوچ واداشته می‌شود و اهل سنتش هم البته با داعش کاملا تفاوت دارند، دو راه بیشتر ندارند؛ یا بیعت کنند یا سرشان بریده می‌شود اما شیعیان یک راه بیشتر ندارند و آن اینکه ذبح شوند چون از دید آنان (تکفیری‌ها) مرتد هستند.

سید حسن نصرالله افزود: ما مسلمانیم و وظیفه ما امروز این است که محکوم کنیم اتفاقاتی که بر سر مسیحی‌ها و مسلمانان عراق می‌افتاد. بیم آن دارم که این صحنه‌هایی که از تخریب کلیساها و مراقد انبیاء و مساجد می‌بینیم زمینه‌سازی و آماده‌سازی روانی (مسلمانان) باشد برای تخریب مسجدالاقصی. این نگرانی وجود دارد که این اتفاقات یعنی تخریب کلیساها و مساجد (برای همه) عادی شود.

 دبیر کل حزب‌الله افزود: اسرائیل از موضوع ربوده شدن سه شهرک‌نشین (که تا این ساعت ربوده شدن یا کشته شدن آنها مشخص نیست) بهره‌برداری کرد و آن را به گروههای مقاومت نسبت داد و بهانه حملات هوایی و توپخانه‌ای خود و بمباران شهروندان و تخریب مساجد و آواره کردن مردم نمود. در این میان سکوت جامعه بین‌الملل و همراه شدن آمریکا و غرب و شورای امنیت و نیز برخی سازمانهای عربی با آن همراه شد، اما در مقابل این تجاوزات آنچه حاضر شد، مقاومت عالی مردمی و تکیه مردم غزه به مقاومت و پایداری سیاسی جنبش‌های مقاومت بود. اما اینجا به همه اعلام می‌کنیم که آنکه در نهایت تعیین‌کننده خواهد بود، سه ضلع مثلث [قدرت] میدان، پایداری مردمی و استقامت سیاسی است.

اختلاف‌ها باید کنار گذاشته شود و وحدت حول مسئله فلسطین ایجاد شود

سید حسن نصرالله با یادآوری مسئولیت همگان از جمله مسئولیت حزب الله در قبال حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه نوار تحت محاصره غزه گفت: ما خواستار کنار گذاشتن همه حساسیت‌ها و اختلافات درباره قضایای دیگر هستیم تا اینکه تحولات غزه را به عنوان قضیه یک ملت، مقاومت و قضیه‌ای عادلانه بنگریم. قضیه عادلانه‌ای که هیچ گونه آمیختگی بین حق و باطل آن وجود ندارد. در اینجا هیچ گونه اختلاف و بحثی وجود ندارد. هم اکنون غزه با خون، مظلومیت، پایداری و قهرمانی‌اش بایستی بالاتر از همه مسائل قرار بگیرد.

 سید نصر الله با ابراز تأسف از مواضع برخی رسانه‌های عربی که مقاومت را مسئول و عامل تحولات غزه می‌دانند، گفت: کار به جایی رسیده که برخی از اعراب در تلویزیون برای کشته‌های اسرائیلی‌ها ابراز همدردی می‌کند. با اسرائیلی که کودک فلسطینی را در غزه می‌کشد. این امر با هر رویکردی که صورت بگیرد مایه ننگ و ناراحت کننده است... حداقل هر کس نمی‌خواهد همدردی کند، حداقل سکوت کند و این ننگ را برای خود و امت خودش به بار نیاورد.

 دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان افزود: دولت‌های عربی و اسلامی را به تاکید بر گزینه پایان دادن به محاصره غزه و حمایت از رهبران سیاسی مقاومت دعوت می‌کنم. فشارهای زیادی به رهبران سیاسی مقاومت به منظور برقراری آتش بس وارد می‌شود.ماندگاری سوریه، انقلاب ایران در ماندگاری فلسطین سهیم‌اند/ ایران، سوریه و مقاومت لبنان بخصوص حزب‌الله در کمک به فلسطین ذره‌ای کوتاهی نکرده‌اند.
 
دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان در ادامه تاکید کرد که ماندگاری سوریه و انقلاب اسلامی ایران در ماندگاری فلسطین سهیم بوده‌اند و با اشاره به لزوم حمایت‌های مالی، سیاسی و نظامی از غزه گفت: باید اینجا یادآوری کنم که ایران و سوریه و همچنین مقاومت در لبنان، در طول سالهای متمادی گذشته، از هیچ کوششی در حمایت از مقاومت در فلسطین و همه گروه‌های آن، اصلا دریغ نکرده‌اند اما برخی هستند که هیچ کار مثبتی برای فلسطین نکرده‌اند. نمی‌خواهم اینجا وارد این موضوع شوم اما کافی است که مقایسه کنید که محور مقاومت بر خلاف همه مشکلات و تبعاتش برای فلسطین چه کرده و آنها برای فلسطین چه کرده‌اندو علاوه بر این، آنها در عرصه‌های دیگر چه کرده‌اند که در خدمت به اسرائیل بوده است.

۴ اَمرداد ۱۳۹۳ ۰۷:۲۶
مرکز اطلاع رسانی فلسطین، |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید