اخبار

آخرین نماز جمعه ماه رمضان با حضور۳۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی از بیم درگیری های گسترده در شهر قدس همزمان با روز قدس، این شهر را به پادگانی نظامی تبدیل کرد و به همین دلیل هزاران جوان فلسطینی با همه سختی های امنیتی آخرین نماز جمعه ماه مبارک را در خارج مسجدالاقصی به جا آوردند.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، رژیم اشغالگر قدس روز پنجشنبه و روز جمعه، قدس شریف را به دلیل تشدید تدابیر امنیتی به پادگان نظامی تبدیل کرد و نیروهای ویژه این رژیم در تمامی مناطق شهر مستقر شدند. 
پایگاه خبری «عرب 48» و خبرگزاری آناتولی نیز گزارش کردند: 30 هزار فلسطینی روز جمعه نماز را در مسجدالاقصی به جا آوردند اما هزاران جوان مجبور شدند آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در خیابان های نزدیک به بخش قدیمی قدس (قدس شرقی) به جا بیاورند زیرا پلیس اسرائیل آنان را از ورود به مسجد الاقصی منع کرد. 
مسوول اداره اوقاف اسلامی در قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن در این خصوص گفت: فقط 30 هزار فلسطینی توانستند نماز جمعه را در مسجد الاقصی به جا بیاورند در حالی که سال گذشته این آمار 400 هزار نفر بود. 
این مسوول فلسطینی همچنین اعلام کرد که به دلیل تدابیر سرسختانه رژیم صهیونیستی برای مهار جمعیت، صحن های مختلفمسجد خالی از نمازگزار بود. 
رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب که فلسطینیان آن را شب قدر می دانستند و مراسم خاص آن را اجرا کردند، نیز مانع ورود هزاران نمازگزاران به مسجدالاقصی شد و روز جمعه نیز مانع از ورود مردان زیر 50 سال به مسجد برای ادای نماز جمعه شد. 
در عین حال، بر اساس گزارش های خبری در فلسطین، درگیری هایی در مناطق مختلف کرانه باختری پس از نماز جمعه میان فلسطینیان و ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد. 

۴ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۴۲
رسا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید