اخبار

تخریب حدود 30 مرقد، بارگاه و مسجد توسط داعش در کمتر از یک ماه

یک نهاد مردمی عراقی در گزارشی اعلام کرد که گروه تکفیری «داعش» در کمتر از یک ماه حدود 30 مرقد، بارگاه و مسجد را در دو استان عراق تخریب کرده و به همین دلیل دخالت فوری جامعه بین المللی را خواستار شد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، کمپین مردمی «حشد» عراق در گزارشی که امروز (شنبه) منتشر کرد و نسخه ای از آن را در اختیار دفتر خبرگزاری فارس قرار داد، اعلام کرد که ظرف کمتر از یک ماه گذشته گروه تکفیری «داعش» حدود 30 مرقد، بارگاه و مسجد را در دو استان عراق تخریب کرده است.
این کمپین در بیانیه خود افزوده است: گروه های تروریستی تکفیری از زمان تسلط بر شهر موصل در شمال عراق و بخش هایی از استان کرکوک اقدام به تخریب تعداد زیادی از بارگاه ها و مساجد و بناهای تاریخی و باستانی کرده که تاریخ برخی از آنها به صدها سال پیش باز می گردد و از احترام بسیاری میان مردم عراق برخوردار است.
براساس اعلام این کمپین، این گروه های تکفیری تاکنون حدود 30 بارگاه و مسجد را تخریب کرده که مهمترین آنها مزار حضرت یونس و شیت و جرجیس و دانیال از پیامبران الهی است.
حشد افزوده است: گروه های تکفیری تاکنون 19 مرقد و مزار دینی وابسته به طوایف مختلف و 9 مسجد را با بمبگذاری تخریب و منهدم و آثار باستانی و تاریخی موجود در آنها را غارت کرده و به سرقت برده است و هم اکنون قصد تخریب و انهدام تمام بارگاه ها و مزارها در مناطق تحت سیطره خود از جمله «مناره الحدباء» را دارد که تاریخ آن به بیش از 600 سال قبل باز می گردد.
به همین منظور این نهاد مردمی از جامعه بین المللی و سازمان ملل تحرک فوری برای حمایت و محافظت از مابقی مزارها و بارگاه های دینی و مذهبی و مساجد تاریخی را خواستار شده و از سازمان یونسکو درخواست کرده تا تلاش های جدی و فوری برای مقابله با این تهدیدات انجام دهد.

۴ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۰۱
فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید