اخبار

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله عطاردی در مسجدالجواد(ع)

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت الله عزیزالله عطاردی قوچانی، محقق برجسته شیعی، ۱۱ مردادماه از سوی بیت ایشان در مسجدالجواد(ع) تهران برگزار می شود.

 به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال عالم شیعی مرحوم آیت الله شیخ عزیزالله عطاردی قوچانی شنبه، 11 مردادماه از ساعت 15:30 الی 17 در مسجد الجواد(ع) واقع در میدان هفت تیر تهران برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، مراسم خطبه خوانی و قرائت قرآن در صبح اولین روز تدفین این عالم شیعی امروز، ششم مردادماه با اقامه نماز صبح توسط آیت الله سید جعفر سیدان، از اساتید حوزه علمیه خراسان و با حضور بیت مرحوم و جمعی از طلاب حوزه علمیه، دوستداران و شاگردان ایشان در مقبره شیخ طبرسی حرم رضوی برگزار شد.
همچنین مراسم عید اول این عالم شیعی فردا دوشنبه، 7 مرداد از ساعت 10 الی 12 صبح در مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) با حضور بیت مرحوم و دوستداران ایشان برگزار می شود.
بنابر این گزارش، مرحوم آیت الله شیخ عزیزالله عطاردی قوچانی (1307- قوچان) یکی از محققان برجسته شیعی است که بعد از نیم قرن تلاش علمی، بیش از 60 عنوان کتاب و بیش از یکصد مجلد در زمینه های مختلفی چون مسند برای حضرت فاطمه (س) و ائمه معصوم (ع) به جامعه علمی تقدیم کرده است.
از جمله خصایص اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله عطاردی قوچانی می توان به سخت کوشی، استفاده از فرصت ها، سفرهای فراوان و آشنایی با شخصیت های علمی و کتابخانه های معتبر جهان، مطالعات میدانی، استقلال و خوداتکایی اشاره کرد.
یادآور می شود، مرحوم آیت الله عطاردی قوچانی پس از تحمل چند سال بیماری ناشی از نارسایی کلیوی عصر روز، سوم مرداد در بیمارستان خاتم(ص) تهران چشم از جهان فرو بست و بعد از انتقال پیکر ایشان به مشهد مقدس، پنجم مردادماه در مقبره شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۰۴
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید