اخبار

اقامه نماز عید فطر در صحن های مسجد الاقصی

نماز عید سعید فطر با حضور هزاران نمازگزار در مسجدالاقصی برگزار شد و پس از آن فلسطینیها در صحن های مسجد الاقصی و شهرهای مختلف کرانه باختری تظاهرات کردند.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از برخی منابع عربی، هزاران نمازگزار فلسطینی صبح امروز دوشنبه نماز عید سعید فطر را در صحن های مسجد الاقصی اقامه کردند. فلسطینیها در حالی نماز عید سعید فطر را اقامه کردند که مدت بیست روز است در شرایط سختی قرار دارند و کشتار انسانی در غزه به وقوع پیوسته است. شیخ «محمد حسین» مفتی قدس طی خطبه های نماز عید سعید فطر به تجاوزات صهیونیستها و اقدامات آنها برای بستن شهر قدس در ماه مبارک رمضان به ویژه در شبهای قدر اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان دهنده توطئه صهیونیستها علیه مسجد الاقصی و تقسیم بندی زمانی و مکانی آن با یهودیان است.


شیخ حسین همچنین فاتحه ای برای شهدای غزه قرائت کرد و از عربها و مسلمانان خواست تا برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و مجازات این رژیم به دلیل ارتکاب جنایتهای وحشتناک دست به اقدامی بزنند.


مسجدالاقصی پس از اقامه نماز عید فطر شاهد تظاهرات فلسطینیها در صحنهای مسجدالاقصی بود و در این تظاهرات با اهالی غزه ابراز همدردی کردند.


پس از نماز عید فطر میان نمازگزاران قهوه و خرما توزیع شد و برخی نمازگزاران کفنهایی را به تن داشتند که بر روی آن نوشته شده بود«ما با غزه هستیم». صهیونیستها هنگام اقامه نماز عید فطر در مسجدالاقصی تدابیر امنیتی اتخاذ کرده بودند.

 همچنین درگیریهایی میان نیروهای اشغالگر و جوانان شرکت کننده در تظاهرات به وقوع پیوست و نظامیان صهیونیستی به سمت تظاهرات کنندگان گاز اشک آور شلیک کردند که منجر به زخمی شدن دهها نفر شد.


مردم کرانه باختری نیز نماز عید فطر را در مساجد این منطقه اقامه کردند و خطبه های تمامی مساجد به تجاوزات صهیونیستها علیه مردم غزه اختصاص داشت و در آن برای خانواده های شهدا صبر آرزو کرده و بر ارواح شهدا فاتحه قرائت کردند.

۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۸:۴۰
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید