اخبار

ویژه ائمه جماعات / شیوه نامه و فیش سخنرانی روز جهانی مسجد+ دریافت متن

ویژه ائمه جماعات / شیوه نامه و فیش سخنرانی روز جهانی مسجد+ دریافت متن
پیشنهاد می شود برنامه‏ های عادی و هفتگی مسجد در این شب خاص، به مناسبت مصادفت با "روز جهانی مسجد" به صورت برنامه های ویژه و در خور شأن این مناسبت تغییر یابد

به گزارش محراب(پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد) پنجشنبه آتی مورخه 30 مرداد سال 1393، مطابق با 34 شوال ‏1435 با (روز جهانی مسجد) سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیسم و استکبار جهانی‏ مصادف است؛ از این رو پسندیده است به همین مناسبت مراسم شامگاه پنجشنبه 30 مرداد، مراسم ویژه ای باشد به همین منظور پیشنهاداتی تقدیم می گردد.

امید است که مورد استفاده قرار گرفته و در راستای اعتلای کلمه "توحید و نام مسجد"، (این خانه خدا ، خانه مردم) به کار آید.

1-پیشنهاد می شود برنامه‏ های عادی و هفتگی مسجد در این شب خاص، به مناسبت مصادفت با "روز جهانی مسجد" به صورت برنامه های ویژه و در خور شأن این مناسبت تغییر یابد.

2-مناسب است سخنرانی در خور شاًنی با موضوع معارف الهی و جایگاه مسجد در توسعه و تحقق ایمان و توسعه عمل صالح و تربیت الهی و معرفتی عموم و خصوص مومنین با تکیه بر آیات کلام الله مجید (خصوصاً سوره اسراء) و روایات معصومین ایراد گردد.

3-مناسب است پس از سخنرانی، امام جماعت یا خطیب مورد نظر، برنامه مناجات، توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با رویکرد ترکیبی از مناجات دعای مرزداران صحیفه سجادیه  و نیز روضه غربت و مظلومیت اهل بیت واولیائ الهی اجرا گردد.

4-شایسته است با کمک گرفتن‏ از بسیج، کانون‏ فرهنگی‏ مسجد‏ و ‏شورای فرهنگی مسجد،‏ همچنین‏ با هدایت و مدیریت امام جماعت، در فضاسازی مناسب با روز جهانی مسجد و نیز تصاویر مساجد تخریب شدة عراق، سوریه وفلسطین و نیز تصاویر مردم مظلوم و شهدای انتفاضه اجرا شود.

5-مفید خواهد بود که امام جماعت در سخنرانی این شب به کل مساجد تخریب شده در عراق، سوریه و فلسطین اشاره مستقیم فرموده و از اینکه مردم فلسطین، سوریه و عراق عمدتاً از شیعیان و محبین خاندان عصمت و طهارت علیهم صلوات الله هستند و بسیاری از مساجد ملقب به اسماء ائمه اطهار فاطمه زهرا (س) است حتما یاد شود.

6-شایسته است به اهمیت وحدت میان مذاهب اسلامی و اهم آن وحدت برادران شیعه و سنی اشاره موثر فرموه و نیز به عزم نظام استکبار غرب به  سرکردگی آمریکا و انگلیس و اسراییل و با همکاری برخی قدرت های خود فروخته عربی، برای پاشیدن بذر تفرقه میان امت اسلامی تاکید و توجه مخاطبان را جلب فرمایید.

7-شایسته است در صورت توان در ضلعی از مسجد با کمک گرفتن از امکانات، نیروی انسانی، کانون و بسیج به نمایشگاه فیلم و عکس و محصولات رسانه ای در رابطه با روز جهانی مسجد و نیز انتفاضه ایجاد شود.

8- مفید و مورد امتنان خواهد بود اگر صندوق جمع آوری کمک های نقدی مردمی مسجدی نصب گردد.

9-شایسته است تومار اعتراضی به نهادهای بین المللی و خصوصا سازمان ملل به مناسبت ظلم های اخیر و کشتار مردم مظلوم غزه و سوریه و عراق جمع آوری شود.

10-درصورت امکان برنامه این شب با پذیرایی در حد توان مسجد همراه باشد.

متن پیشنهادی سخنرانی را از اینجا دریافت کنید.

 


۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید