اخبار

فاصله مساجد امروز با مسجد مطلوب جامعه اسلامی

فاصله مساجد امروز با مسجد مطلوب جامعه اسلامی
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مساجد جامعه امروز علی رغم فعالیتهای صورت گرفته هنوز با یک مسجد مطلوب جامعه اسلامی فاصله دارد.

آیت الله عباس کعبی عضومجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز جهانی مساجد و اهمیت جایگاه فرهنگی تربیتی مسجد در جامعه گفت: مسجد از ارکان اصلی و راهکارهای تحقق دین و حیات طیبه است که مسیر بندگی و اربتاط با خدا ،دعا و نیایش و اقامه شعایر اسلامی در آن صورت می گیرد.

وی افزود: هدف پایه ای و اصلی تاسیس مسجد ارتقا سطح ایمان، اخلاق، تقوا، تحکیم دین اسلام و احیای مسئولیت اجتماعی و تعاون و همکاری بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری مسلمانان ومومنین درمسجد تنها با امام جماعت نیست بلکه در حقیقت امام جامعه اسلامی با مدیریت و نگاه جامع به مسجد و مدیریت فرهنگی امام جماعت و هدیت امنای مسجد و کانون های فرهنگی هنری در یک مسجد اداره می شود که باید با یک آهنگ واحد ومنسجم به سمت تحقق ادهداف مسلمین حرکت کنند.

 کعبی تصریح کرد: این حرکت واحد و منسجم باید با اهدافی تعیین شده در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در راستای تحول بنیادین و تحکیم بنای ایمان و تقوا برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: فعالیت در مسجد می تواند درحوزه های عبادت، احیای تفکر اسلامی حفظ و تقویت دین درعرصه های فرهنگی اجتماعی، تقویت انسجام و وحدت دینی دستگیری از نیازمندان، تقویت بنیه دفاعی جامعه، اطلاع افزایی دینی و اخلاقی نقش سازنده و تاثیر گذاری در جامعه ایفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: مساجد جامعه امروز علی رغم فعاتلیتهای صورت گرفته هنوز با یک مسجد مطلوب جامعه اسلامی فاصله دارد چرا که مسجد به عنوان یک نهاد تمدن ساز و جامعه ساز است.

 کعبی یادآور شد: جامعه باید در کنار خانواده، مدرسه ، بازار، نهادهای دولتی و اجتماعی با کارکردی مسجد محور تحولی بنیادین در زمینه آسیب زدایی جامعه و ارتقا سطح اخلاقی و دینی تلاش کند و بتواند فعالیتهای مهم و اساسی جامعه را در محوریت مسجد حرکت دهد.

وی گفت: اگر جامعه و نهادهای اجتماعی مسیر حرکت خود را حول محور مسجد قرار دهند قطعا در انجام برنامه های تعیین شده در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی جامعه جوان امروز موفق خواهند شد.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید