اخبار

اجرای برنامه‌های روز جهانی مسجد در ۳۰۰ مسجد آذربایجان‌غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اجرای برنامه های روز جهانی مسجد در ۳۰۰ مسجد استان خبر داد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،حجت الاسلام سیدمحمد فخری با اشاره به آستانه فرا رسیدن روز جهانی مسجد، اظهار کرد: سازمان کنفرانس اسلامی به دنبال به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیست ها، 21 آگوست را به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری کرد.

وی با بیان اینکه از نخستین روز خلقت، بیت الهی تاسیس شده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام به دست خودشان مسجد بنا کردند و پس از آن، به تبعیت از ایشان تعداد مساجد احداث شده روز به روز افزایش پیدا کرد.

فخری بیان کرد: تعداد مساجد در سطح کشور و آذربایجان غربی به ترتیب 60 هزار و 3 هزار و 700مسجد است و این مساجد با گستردگی فراگیر در شهرها، محله ها و روستاها احداث شده اند و علاوه بر انجام عبادت در آن، موارد استفاده مختلفی دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: رفت و آمد مردم در مساجد در ماه های رمضان و محرم به اوج خود می رسد، برگزاری مراسم ترحیم، اقامه نماز جماعت،استفاده فرهنگی از مساجد مانند برگزاری کلاس های قرائت قرآن، تفسیر قرآن و اجرای سخنرانی های مذهبی و فرهنگی از جمله کاربردهای مساجد به شمار می رود.

وی بر لزم استفاده از تمام ظرفیت های مساجد اشاره کرد و گفت: 300 مسجد در آذربایجان غربی از فعالیت فرهنگی بسیار خوبی برخوردارند و استقبال جوانان و نوجوانان و تمام اقشار جامعه برای حضور در آن ها چشمگیر است.

فخری بیان کرد: با افزایش امکانات مساجد مانند تجهیز کتابخانه مسجد و فراهم کردن رایانه در مساجد می تواند شور واشتیاق جوانان را برای حضور در مساجد دوچندان کند.

وی اظهار کرد: فردا آیت الله ری شهری وارد ارومیه می شوند و در حضور این شخصیت معنوی در مسجد حاجی خان سازمان تبلیغات اسلامی آذریایجان غربی از برخی از نمازگزاران فعال در مساجد تجلیل خواهد شد.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۴۱
تسنیم |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید