اخبار

خادمان قرآنی کانون‌های مساجد گیلان تجلیل می شوند

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآنی کانون‌های مساجد استان، فردا(۳۰ مرداد) در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) خبر داد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی مسجد گفت: مسجد از دیدگاه اسلام، کانون ایمان و تقوا و محیط پاکی و قداست و مرکز تبلور عبودیت و نیایش در برابر پروردگار جهان است.

 

وی با بیان اینکه مسجد مرکز اشاعه فرهنگ اسلامی است اظهارکرد: از زمان پیامبر اسلام مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه و محل فعالیت‌های گوناگون قرار گرفت و از همین مکان مقدس مرزهای عقیدتی و جغرافیایی اسلام به بلاد دور و نزدیک گسترش یافت.

 

حجت الاسلام پورابراهیم از برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآنی کانون‌های مساجد خبر داد و افزود:  مراسم تجلیل از خادمان قرآنی استان در قالب همایش تجلیل و تکریم از خادمان و تالیان تلاوت نور در استان، فردا (30 مرداد) ساعت 9 صبح با حضور سردار بهشتی، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء(صل الله علیه و اله) رشت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور یکی از موفق‌ترین و گسترده‌ترین برنامه‌های قرآنی است که طی دهه اخیر در سطح کشور اجرا شده است اظهارکرد: طرح تلاوت نور، تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن بعد از اقامه نماز در مساجد است، این طرح فقط تلاوت آیات نیست بلکه مطابق آیات و روایات تلاوتی ارزشمند است که همراه با تفکر، تدبر و عمل است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: 70 نفر از خادمان این طرح شامل قاریان، مفسران، اساتید، مدیران خانه‌های نور و مدیران کانون‌های تخصصی قرآن در سراسر استان در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم، تبیین کیفیت توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های قرآنی مسجد، بررسی و بیان راه‌های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی، تبیین شاخص‌های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، ارائه الگوی مسجد قرآنی را از اهداف اجرای این همایش دانست.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۴۶
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید