اخبار

۵۰۰ روستا و محله در استان هرمزگان فاقد مسجد هستند

رئیس شورای رسیدگی به امور مساجد هرمزگان با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ مسجد در استان وجود دارد، گفت: استان هرمزگان با کمبود حداقل ۵۰۰ مسجد روبروست.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فروزان نژاد، رئیس شورای رسیدگی به امور مساجد هرمزگان امروز(29 مرداد) در جمع خبرنگاران در بندرعباس با بیان اینکه سه هزار و 200 مسجد در استان وجود دارد، گفت: استان هرمزگان با کمبود حداقل 500 مسجد روبروست.
 

وی افزود: در حال حاضر 300 روستا و 200 شهرک و محلات شهری استان هرمزگان فاقد مسجد هستند.
 

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد ادامه داد: طی چند سال اخیر به همت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، طرح نهضت مسجد سازی، در هرمزگان در حال اجراست و تا کنون روستاها و محلات متعددی دارای مسجد شده اند، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیاری داریم.
 

وی با اشاره به جایگاه مسجد، عنوان کرد: اولین بنایی که خداوند دستور ساخت آن را بر روی زمین صادر کرد، مسجد بود و در قرآن نیز 28 بار به نام مسجد اشاره شده و این بیانگر اهمیت این مکان مقدس است.
 

فروزان نژاد با بیان اینکه مساجد مرکز فرماندهی فرهنگی و هدایت جامعه به سوی فلاح و رستگاری هستند، بیان کرد: دشمنان اسلام به خوبی از جایگاه و نقش مسجد آگاهی دارند و از این رو درصدد تضعیف نقش هدایتگری آن برآمده اند و تخریب مساجد در جنگ اخیر غزه گواه این مدعاست.
 

وی در ادامه به کارکردهای مهم و تاثیرگذار مساجد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و معنوی اشاره کرد و گفت: کمک و رسیدگی به مسائل و مشکلات مساجد، در حقیقت کمک به نیازمندی‌ها و زیر‌ساخت‌های جامعه است.
 

رئیس شورای رسیدگی به امور مساجد هرمزگان تصریح کرد: متولیان امور شهرسازی باید در مهندسی شهری علاوه بر درنظر گرفتن بهترین فضا برای احداث مسجد به گونه ای که دسترسی افراد به این مکان مقدس به سادگی مسیر باشد، حریم مسجد را نیز برای پارک وسایل نقلیه نمازگذاران در نظر بگیرند.
 

فروزان نژاد، اصلاح امور مساجد را نیازمند بسیج همگانی دانست و خواستار برنامه ریزی هدفمند برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه متولیان امور مساجد(ائمه جماعات، هیت امناء، خدام، موذنین و ...) شد.
 

وی افزود: برگزاری گردهمایی اعضاء شورای سیاست گذاری امور مساجد استان و نشست هم اندیشی مسئولان و دبیران شهرستان‌ها از مهم‎ترین برنامه‎های این شورا به مناسبت روز جهانی مسجد است.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۵۱
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید