اخبار

حمله نژادپرستان به مساجد فرانسه

با گسترش موج اسلام گرایی در فرانسه، حمله نژادپرستان به مساجد این کشور افزایش یافته است.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از «الالوکه»، در ادامه اسلام ستیزی در فرانسه، افراد ناشناس نژادپرست، چند مسجد این کشور را هدف قرار دادند.

 

هتک حرمت به مسجد«السلام»
مسجد«السلام» در شهر کونیاک فرانسه روز یکشنبه گذشته از سوی افراد ناشناس مورد تعرض واقع شد و بر روی دیوارهای مسجد تصویر صلیب شکسته کشیدند و بر ورودیهای مسجد«گوشت خوک» قرار دادند.
انجمن فرهنگی مسلمانان کونیک با مشاهده این هتک حرمت، به مرکز پلیس شکایت کرد. برای دومین بار است که این مسجد هدف حمله قرار می گیرد.

 

آتش سوزی در مسجد«بانی»
مسجدی در شهرک» بانی» فرانسه شب گذشته دچار آتش سوزی شد. منابع پلیس گزارش دادند: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، ولی آتش سوزی زمانی آغاز شد که مسئولان مسجد در حیاط بودند. نیروهای آتش نشانی بلافاصله خود را به محل آتش سوزی رساندند و آتش را مهار کردند.
از سال 1990 میلادی تاکنون هزاران مسلمان در این مسجد نماز می خوانند.

 

حمله نژادپرستان به مسجد«بلفور»
مسجد«بلفور» برای نخستین بار هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. علی صعب، رئیس انجمن مسلمانان شهر بلفور فرانسه گفت: از آغاز افتتاح این مسجد بزرگ، نامه های تهدید آمیز به مسجد فرستاده می شد و برای سومین بار است که این نامه به دستمان رسید و پس از آن به مسجد حمله شد.
سال گذشته در این ماه نیز، مساجد هدف حمله نژادپرستان قرار گرفت و بر روی دیوارهای مسجد، نقش صلیب شکسته کشیده و عبارات اهانت آمیز نوشتند.
با افزایش اسلام گرایی در فرانسه، آمار حملات اسلام ‌ستیزانه در این کشور نیز طی سالهای اخیر رو به افزایش است و منابع خبری از ثبت 201 اقدام اسلام ‌ستیزانه طی سال 2012 خبر داده‌ اند که نسبت به سال 2011، 28 درصد افزایش داشته‌ است و آمارهای جدید حاکی از افزایش این آمار در سال 2013 میلادی است.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۵۴
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید