اخبار

اختصاص ۸۵ میلیارد ریال به مساجد و مصلی‌های کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۰۰ روستای این استان مسجد ندارد، گفت: از محل اعتبارات استانی ۸۵ میلیارد ریال برای امامزاده ها، مساجد و مصلی‌های در دست ساخت این استان اختصاص یافت.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،سید موسی خادمی عصر امروز در اختتامیه سومین همایش ملی " مساجد و جهان اسلام"، اظهار کرد: از این میزان اعتبار 34 میلیارد ریال در حوزه امامزاده ها و مساجد و مابقی برای مصلی ها اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه از نظر منابع دولتی محدودیت داریم، بیان کرد: اعتبار اختصاص یافته در این زمینه نسبت به تقاضاهای مردمی ناچیز است ولی با توجه به نیازهای دیگر استان در بخش های مختلف عدد خوبی است.

خادمی با ابراز تاسف از اینکه نقش نمادی مسجد در اداره امور پر رنگ نیست، اظهار کرد: مسجد یک نماد ویژه در کلیت اسلام است که با آن جامعه اسلامی معرفی می شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه مسجد کارکرد کمتری از آنچه در صدر اسلام به‌کار می رفت، دارد که باید این موضوع ریشه یابی شود تا به جای اصلی خودش برگردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای این استان فاقد مسجد هستند، گفت: متاسفانه ساخت برخی مساجد در استان به دلیل نبود اعتبار نیمه تمام رها شده است.

خاددمی تصریح کرد: باید در زمینه کم رنگ تر شدن نقش مساجد در امور مختلف،کارهای پژوهشی و علمی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دنیز در این نشست با اشاره به اینکه مسجد جایگاه عبودیت و عبادت است، گفت: در نگاه میراث گرایان همه چیز تنها به نماد ختم می‌شود در حالی دین مبین اسلام نمونه گرا است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به داستان اصحاب کهف، افزود: انتظار می رود مدیران استان در زمینه توسعه مسجد سازی تلاش کنند.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۲۱:۴۵
تسنیم |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید