اخبار

از ظرفیت مساجد قم برای حل مسائل مردم استفاده شود

رئیس ستاد اقامه نماز قم گفت: مسجد در دوران پیامبر(ص) مهم ترین پایگاه دینی بوده است و اکنون هم مسلمانان عالم اگر مسجد را به عنوان بهترین پایگاه در زمینه امور دینی و سیاسی و اجتماعی قرار دهند با مشکل مواجه نمی شوند.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،حجت الاسلام و المسلمین احمد احسانی با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: مسجد از صدر اسلام و بعثت پیامبر(ص) مهم ترین و ارزشمندترین پایگاه دینی و مکتب اسلام ناب محمدی است.

رئیس ستاد اقامه نماز قم افزود: همان طور که مسجد در دوران پیامبر(ص) به عنوان مهم ترین پایگاه دینی بوده است الان هم مسلمانان عالم اگر مسجد را به عنوان بهترین پایگاه در زمینه امور دینی و سیاسی و اجتماعی قرار دهند با مشکل مواجه نمی شوند.

احسانی عنوان کرد: در نظام اسلامی ما مسجد نقش مهم و اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و آغاز شکل گیری و پیروزی انقلاب جهانی کشورمان از مساجد شکل گرفت امیدوارم تا مسجد به عنوان پایگاه دینی برای نسل جوان باقی بماند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم  درباره چگونگی جذب جوانان به مساجد بیان کرد: باید در کنار مساجد امکانات جذابی نظیر وسائل سرگرمی سالم و سالن مطالعه برای نسل جوان تهیه بشود تا سبب جذب هرچه بهتر جوانان به مساجد بشود.

وی تصریح کرد: همچنین می توان با استفاده از امام جماعتی که قرائت زیبایی دارد و هیئت امنایی که سبب جذب جوانان می شوند استفاده کرد و البته استفاده از خادمان  جوان وخوش بویی مساجد هم از دیگر نکات برای جذب جوانان به مساجد است.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۲۲:۱۰
تسنیم |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید