اخبار

رئیس جمهور در اجلاس روز جهانی مسجد:مسلمانان اجازه نخواهند داد قبله اول مسلمین در اشغال باقی بماند + گزارش تصویری

رئیس جمهور در اجلاس روز جهانی مسجد:مسلمانان اجازه نخواهند داد قبله اول مسلمین در اشغال باقی بماند + گزارش تصویری
رئیس جمهور گفت: جهان اسلام و مسلمانان اجازه نخواهند داد قبله نخست مسلمانان در اشغال غاصبان و متجاوزان باقی بماند و دولت ایران مثل گذشته همه امکان خود را برای نجات و آزادی قبله اول و کمک به مظلومین فلسطین دریغ نمی کند و پیروزی نهایی از آن مسلمانان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس روز جهانی مسجد و در جمع ائمه جماعات استان تهران حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

به گزارش محراب(پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد) این اجلاس با سخنان حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد آغاز شد و پس از سخنان ایشان مراسم رونمایی از سایت «بانک ایده های مسجدی» و نیز تعدادی از کتاب های منتشر شده  در حوزه مسجد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در اجلاس روز جهانی مساجد که صبح امروز (10 شهریور ماه) در سالن همایش های بین المللی برج میلاد و با حضور ائمه جماعات استان تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، برگزار شد، با بیان اینکه روز مسجد روز تجلیل از مکان عبادت مؤمنان و مخلصان است، اظهار کرد: این روز، روز تجلیل از مکانی است که همواره مرکز هدایت مردم و شروع حرکت های مردمی و نهضت ها و انقلاب ها به نفع مردم و جامعه بوده است.

رئیس جمهور در ادامه با یاد از قبله گاه اول مسلمین که تحت سلطه شروران و تجاوزگران است، گفت: مسجد و روحانیت همواره دو عنوان بودند که در کنار هم دیده شده و می شوند و هیچ مسجدی بدون عالم و روحانی نمی تواند کارکرد خود را داشته باشد، از طرفی هیچ عالم و روحانی بدون مسجد، جایگاه مناسب برای بیان سخن حق را ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیت وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش دارد، یادآور شد: امروز رسالت روحانیت سخت تر و سنگین تر است و اگر انقلاب اسلامی توانسته است در برابر دسیسه ها به ثمر برسد، به خاطر امیدی بود که روحانیت در دل مردم به وجود آورد و آن امید را تا پیروزی و انقلاب زنده نگه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه به بیانات امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: آن روزی که همه روشنفکران از پیروزی انقلاب مأیوس شده بودند آنها که ایستادند و امید را زنده نگه داشتند روحانیت بودند.

وی در ادامه به حوادث پیش از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: حادثه خونبار مدرسه فیضیه در سال 42 و شهادت اولین روحانی در مسیر نهضت اسلامی یعنی سید یونس رودباری نشان داد که روحانیت درهمه حوادث پیشتاز بوده است، همچنین می دانید در 15 خرداد در قم یک روحانی جوان در خط مقدم مبارزه در برابر دژخیمان شهید شد، لذا در همه مراحل و حوادث روحانیت پرچم را بر دوش گرفته و اگر اتصال روحانیت از یک سمت به قرآن، شریعت و دین مبین اسلام و از سمت دیگر اتصال به مردم نبود، انقلاب پیروز نمی شد و اگر همین روحانیت نبود در جنگ تحمیلی پیروز نمی شدیم و امروز در برابر توطئه استکبار جهانی توان ایستادگی نداشتیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه اگر امروز روحانیت نبود، شاهد امنیت نسبی در عراق نبودیم، خاطرنشان کرد: اگر روحانیت، امام و رهبری معظم و فریاد روحانیت شیعه و سنی و مقاومت نبود امروز غزه همانند سرو بلند و شاداب در برابر اشغالگران نبود چنانکه تاریخ نویس انگلیسی در کتاب تاریخ ایران که در دانشگاه کمبریج منتشر شده است، می گوید نظام جهانی از نظام مساجد در ایران غافل ماند و تصور می کرد تنها کسانی که نام و نشان سیاسی دارند قصد پیروزی در انقلاب را دارند.

وی افزود: همچنین این نویسنده می گوید در سال 1977 اگر شهید بهشتی ها و مساجد تهران و شهرستان ها نبودند و اگر سازماندهی روحانیت نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید لذا این مسجد بود که بار بزرگ انقلاب نهضت اسلامی را با راهبری های امام راحل(ره) به دوش کشید و به پیروزی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه با تأکید بر اینکه ما نیاز به قول سدید داریم، گفت: بیانات امام قول سدید بود چنانچه امروز قول رهبری معظم انقلاب، قول و کلام سدید است. همچنین روحانیتی که در مسیر اسلام قرار دارد قولش قول سدید است و قول سدید قول صدق و راستگویی تنها نیست بلکه بالاتر است.

وی ادامه داد: معنای سدید تنها استحکام و استواری نیست، سدید یعنی قسط و اقتصاد. سدید یعنی میانه روی، قول صدق تأثیرگذار، محکم و استوار و میانه روانه، قول سدید است.

رئیس جمهوری در ادامه حرف هایش با اشاره به برخی مباحث فرهنگی روز گفت: اگر امروز به نسل دوم موبایل نرویم فردا خواهیم رفت لذا یک ابزار جدید خیر و شر دارد و در هر راهی می توان از آن استفاده کرد چنانچه فردی که از اینترنت سر در نیاورد در اروپا نمی تواند وارد دانشگاه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در زمینه فرهنگ وظایفی بر دوش دارد گفت: بار اصلی بر دوش اصحاب فرهنگ است و از آنجایی که فهم مسائل و موازین دینی دولتمردان به اندازه عالمان حوزوی نیست باید از آنها در این زمینه استفاده شود.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز بار سنگینی به علت شرایط و فضای ارتباطی دنیای امروز بر دوش ما است، گفت: دشمن می خواهد قبل از اینکه بر ما و منابع ما مسلط شود به اذهان و افکار نسل جوان تسلط یابد لذا روحانیت همیشه در صف مقدم جهاد و مبارزه و ایستادگی بوده و امروز هم این توقع نسل ما از روحانیت است.

وی ادامه داد: مساجد تنها برای نماز خواندن نیست، مساجد جای تعلم و تعلیم مسائلی است که پیامبر آن را از سالها عبادت و نماز برتر می داند چرا که با علم و دانش مردم راه روا و ناروا را تشخیص می دهند.

رئیس جمهوری در ادامه با تأکید بر جذابیت عمارت مساجد گفت: مساجد در جهت تعلیم گری باید جاذبه داشته باشند تا نسل جوان به این سمت و سو کشیده شوند و این وظیفه امام مسجد است که این مکان مقدس را پرجاذبه کند از طرفی درب مساجد به روی همه اقشار باز است و هیچ گاه محل جناح بازی ها نبوده و تفاوتی میان فقیر و غنی در آن گذاشته نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد جای تزکیه است، تأکید کرد: امروز به نام اسلام و جهاد مردم را در کشورهایی مثل سوریه و عراق می کشند و مساجد را تخریب می کنند، کودکان را کشته و زنان را به اسارت می برند از طرفی اسلام هراسی یکی از ابزارهای دشمن برای رسیدن به هدف خود است و از آنجایی که مساجد جایگاه تقویت وحدت است، دشمن سعی  در تخریب این مکان دارد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان اینکه کشور ایران ام القرا و مرکز اسلام خواهی و عدالتخواهی است، یادآور شد: در این شرایط سخت روحانیت باید همه مسئولیت را بر دوش گرفته و تولید و توسعه را در سال فرهنگ و اقتصاد رقم بزند که اقتصاد بدون فرهنگ ثمری نداده و فرهنگ بدون حضور مساجد تحقق نمی یابد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید نسل جوان را تشویق کنید و وجدان کاری را در آنها به وجود بیاورید گفت: امروز نیاز به وحدت داریم و ایجاد آن و برداشتن شکاف ها بر عهده شماست.

رئیس جمهوری در ادامه یادآور شد: کار بزرگی با تلاش کارگزاران نظام و حمایت رهبری تا امروز انجام شده است بنابراین خرسندیم که بگوییم امروز که بزرگ ترین معضل زندگی ما رکود اقتصادی بوده و ما می توانیم ادعا کنیم در حال عبور از رکود هستیم چنانچه آمار سه ماهه نخست سال 93 گویای عبور کشور از رکود و موفقیت دولتی است که متعلق به شماست.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از کاهش تورم به زیر 20 درصد تا پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: در اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی مساجد باید سیاست سازی و سیاستگذاری کنند و این ائمه جماعات هستند که به علت ارتباط نزدیک با جامعه می توانند مشکلات را انتقال دهند و راه حل ارائه کنند لذا هر کسی از مسئولین مسئولیتی بر دوش دارد و باید به سمت هدف نهایی حرکت کند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه گفت: علیرغم تبلیغات صهیونیست ها، ایران و اسلام دنبال افراط و خشونت نبوده و ما قرار گرفتن در حالت وسط نمونه هستیم و این مسئله را خود دنیا نیز پذیرفته است.

رئیس جمهوری در پایان سخنان خود تأکید کرد: جهان اسلام و مسلمانان اجازه نخواهند داد قبله نخست مسلمانان در اشغال غاصبان و متجاوزان باقی بماند و دولت ایران مثل گذشته همه امکان خود را برای نجات و آزادی قبله اول و کمک به مظلومین فلسطین دریغ نمی کند و پیروزی نهایی از آن مسلمانان خواهد بود.

در بخشی از این مراسم، با اهدای تندیس ویژه اجلاس از بیست تن از ائمه جماعات برگزیده نواحی مختلف استان تهران و خادمان و فعالان مسجد تجلیل و قدردانی شد.

اسامی افراد برتر به شرح زیر است:

حجت الاسلام چیذری، امام جماعت مسجد امام صادق(ع) ، ناحیه شهید باهنر

حجت الاسلام ابراهیم اکبری، امام جماعت مسجد النبی(ص)، ناحیه شهیدمطهری

حجت الاسلام اسماعیل عظیمی، امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع)، ناحیه شهیدبهشتی

حجت الاسلام هادی اریسیان، امام جماعت مسجد امام حسین (ع)، ناحیه شهیدمصطفی خمینی

حجت الاسلام میرغفاری، امام جماعت مسجد امام علی(ع)، ناحیه شهیدنواب صفوی

حجت الاسلام محمد حسن مقدسی حاجی آباد، امام جماعت مسجد شهید بهشتی(ره)، ناحیه شهید محلاتی

حجت الاسلام علی سعادتی، امام جماعت مسجد ارشاد، ناحیه شیخ صدوق

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)، ناحیه شهید مدنی

حجت الاسلام رضا فرمانی، امام جماعت مسجد امام حسین(ع)، ناحیه شهید مدرس

حجت الاسلام سیدولی الله حاتمی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع)، ناحیه شیخ کلینی

حجت الاسلام محمد حاجی محمودی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع)، ناحیه شهید صدوقی

حجت الاسلام احمد قلی بیاتی، امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع)، ناحیه شهید دستغیب

حجت الاسلام محمود کوثری نیا، مسجد امام حسین(ع)، ناحیه علامه امینی

حجت الاسلام علیرضا بزرگ پور، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)، ناحیه شهید اشرفی اصفهانی

حجت الاسلام سیدحیدر موسوی، مسجد امام حسن عسگری(ع)، ناحیه امام موسی صدر

حجت الاسلام کلانتر، امام جماعت مسجد حضرت ابالفضل(ع)، ناحیه شهید شاه آبادی

حجت الاسلام فائزی، امام جماعت مسجد فاطمیه، ناحیه علامه طباطبایی

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی نصیری، فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران


گزارش تصویری این مراسم را ببینید؛

گزارش تصویری پایگاه طلاع رسانی ریاست جمهوری

گزارش تصویری خبرگزاری شبستان

گزارش تصویری خبرگزاری ایلنا

گزارش تصویری خبرگزاری ایسنا

گزارش تصویری خبرگزاری ایسکا

گزارش تصویری خبرگزاری مهر

گزارش تصویری خبرگزاری فارس

گزارش تصویری خبرگزاری ایرنا

۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۵۸

اظهار نظر

ناشناس
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ Iran
2
2

بر خلاف تصور غالب تحقیق تاریخی نشان می دهد قبله اول مسلمین که رسول خدا در مکه بدان سو نماز می گزاردند کعبه بوده است . هر چند که امید داریم قدس شریف نیز از چنگال کثیف صهیونیزم آزاد شود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید