اخبار

جزییات موافقت نامه جدید مرکز با بیمه البرز/ مساجد تحت پوشش بیمه دارایی و مسئولیت مدنی قرار می گیرند

جزییات موافقت نامه جدید مرکز با بیمه البرز/ مساجد تحت پوشش بیمه دارایی و  مسئولیت مدنی قرار می گیرند
مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد جزییات تفاهم نامه جدید مرکز با بیمه البرز را تشریح کرد و از همه مساجد استان تهران درخواست کرد از مزایای ویژه بیمه دارایی و مسئولیت مدنی بهره مند شوند.

غلامرضا صادقی جو، مشاور اداری و مالی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفتگو با خبرنگار محراب، در تشریح جزییات تفاهم نامه جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیمه البرز گفت: در طرح استقرار نظام مالی در مساجد، متوجه شدیم یکی از مشکلاتی که بعضا مساجد را با چالش مواجه می کند بحث بیمه مساجد است.

وی با اشار ه به دو نوع بیمه برای مساجد ادامه داد: یک بیمه مربوط به دارایی های مسجد است و یکی هم بیمه مسئولیت مدنی. بیمه دارایی ها به آتش سوزی، انفجار و حوادثی مانند سیل و زلزله و یا هر اتفاقی که باعث شود دارایی های مسجد دچار آسیب بشود، تعلق می گیرد.

مشاور اداری مالی ریاست مرکز در توضیح بیمه دارایی مسجد، با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد بودیم که حوادثی در برخی  مساجد اتفاق افتاده که باعث مرگ، جراحت و یا نقص عضو شده است، گفت: در پی بروز چنین اتفاقاتی مراجع ذی صلاح مسجد را مقصر دانسته اند و تامین خسارات را به عهده مسجد گذاشته که بیشتر مساجد توانایی جبران این خسارات چند ده میلیونی را ندارند.

وی افزود: از طرف دیگر مساجدی تمایل داشتند بیمه شوند اما به خاطر هزینه های بالا این امر برایشان مقدور نبود. در نتیجه ما با رایزنی و جلساتی که با شرکت های بیمه داشتیم به امضای یک تفاهم نامه با شرکت بیمه البرز رسیدیم که بر اساس آن مساجد با پرداخت حداقل حق بیمه تحت پوشش هم بیمه حوادث و هم بیمه مسئولیت مدنی قرار گیرند.

صادقی جو در تشریح جزییات از قرارداد اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه هیئات امنای مساجد می توانند به نمایندگی های بیمه البرز مراجعه کنند تا برای هر مسجد یک قرارداد جداگانه منعقد شود. این بیمه بی نام و شناور است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعرفه امسال به ازای پرداخت هر چهار هزار تومان در سال، مساجد می توانند تا سقف ده میلیون تومان از مزایای بیمه استفاده کنند، اظهارکرد: این مبلغ می تواند به همین میزان افزایش یابد مثلا با پرداخت سالانه چهل هزار تومان حق بیمه، اگر حادثه ای منجر به از بین رفتن اموال و دارایی های مسجد شود تا صد میلیون تومان مزایای بیمه به آن مسجد تعلق می گیرد.

مشاور اداری مالی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اعضای هیئت امنا احتیاجی به معرفی نامه و تاییدیه برای مراجعه به نمایندگی های بیمه البرز ندارند، گفت: سرمایه و دارایی مساجد تفاوت دارند بنابراین هر مسجد به تناسب خودش می تواند حق بیمه بیشتری پرداخت کند و از مزایای بیشتری بهره مند شود.

وی در خصوص بیمه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: نمازگزاران، هیئت امنا، خادم و امام جماعت و هر کسی که برای امور مذهبی، فرهنگی و آموزشی وارد مسجد می شود اگر دچار حادثه ای شود و مسجد مقصر شناخته شود، مسجد می تواند از مزایای بیمه استفاده کند.

صادقی جو اضافه کرد: در حال حاضر برای درمان تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان برای هر حادثه، برای نقص عضو بر اساس حکم صادر شده مراجع ذی صلاح و برای دیه کامل هم در ماه های عادی صد پنجاه میلیون تومان و در ماه های حرام دویست میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حق بیمه ای که باید برای این بیمه پرداخت شود صد و چهل و پنج هزار تومان است، گفت: این پولی نیست که مساجد نتوانند پرداخت بکنند ضمن اینکه امکان پرداخت قسطی هم وجود دارد واگر هم  مساجدی مشکلی داشته باشند مساعدت می شود و از منابع دیگر به آنها کمک خواهد شد.

مشاور اداری مالی رییس مرکز با بیان اینکه ساز و کاری دیده شده است که هیچ مسجدی دچار مشکل نخواهد شد، ادامه داد: اگر ابهامی باشد متولیان مسجد می توانند با شماره 66346987  دفتر مشاور اداری - مالی ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، تماس بگیرند و یا از نمایندگی های بیمه البرز توضیح بخواهند.

وی از هیات امنای مساجد درخواست کرد قبل از انعقاد، مفاد قرارداد را مطالعه کنند و در ادامه اظهاراتش افزود: کلیه فعالیت های فرهنگی که در مسجد برگزار می شود تحت پوشش این بیمه هستند ولی فعالیت های نظامی بسیج و یا اردوهایی که خارج از مسجد برگزار می شود شامل این قرارداد نمی شوند  و اگر لازم باشد باید قرارداد جدگانه ای منعقد بشود که البته در آن هم تخفیفات ویژه ای دیده شده است.

صادقی جو با اشاره به اینکه در سال های گذشته حادثه مسجد ارک تهران نمونه بارز چنین مشکلاتی بود که چند میلیارد دیه برای مقصرین از جمله مسئولین مسجد بریده شد، تصریح کرد: علاوه براین سال گذشته در یکی دیگر از مساجد تهران به خاطر عملیات ساختمانی چند نفر از نمازگزاران خانم دچار حادثه شدند که تا حدودی مسجد مقصر شناخته شد و در مورد دیگر کودکی در صحن مسجد دچار برق گرفتگی شد و مسجد باید دیه را پرداخت می کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تجارب و اطلاعات بدست آمده توصیه می شود همه مساجد تحت پوشش قرار بگیرند چرا که هر سال درصدی از مساجد دچار چنین اتفاقی می شوند.  

صادقی جو در پایان گفت: از پیشنهادات، نظرات و انتقادات متولیان مسجد در این خصوص استقبال می کنیم تا هر روز بر کیفیت خدمات افزوده شود.  

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴

اظهار نظر

محسن گرجی
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ Iran
2
2

سلام احتراما پیشنهاد میکنم قرارداد کلی در این رابطه ان مرکز با بیمه البرز منعقد نمایید که حالت شناور داشته باشد . که از مزایای دیگر بیمه استفاده شود. 1-تخفیف گروهی 2-نظارت مستقیم وقابل پیگیری از سوی مرکز 3-وساطت مرکز در مواقع لازم علی الخصوص هنگام بروز اختلاف 4-بالا بردن قدرت اجرایی و کیفیت کار 5- بر خورداری از سایر مزایای احتمالی رشته های بیمه 6-اخذ نمایندگی بیمه البرز بنام ان مرکز به نفع مساجد 7-استفاده از کمکهای احتمالی بیمه به مساجد به مناسبتهای گوناگون با تشکر -محسن گرجی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید