اخبار

اجتماع مسلمانان مقیم آلمان در مساجد در اعتراض به اسلام ستیزی

مسلمانان مقیم آلمان جمعه آینده با اجتماع در بیش از 2 هزار مسجد شهرهای بزرگ این کشور، اعتراض خود را نسبت به اقدامات افراط گرایانه و اسلام ستیزی و همچنین جدی نبودن دولت در برخورد با اینگونه اقدامات،اعلام خواهند کرد.

به  گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امورمساجد، براساس اعلام شورای مرکزی مسلمانان آلمان،مساجد شهرهای برلین،هامبورگ، فرانکفورت،اشتوتگارت،هانوفر و مونیخ روز جمعه میزبان مسلمانان مقیم این شهرها خواهد بود و امامان این مساجد نیز قرار است محور اصلی سخنان خود را بر موضوع مقابله جدی با اسلام ستیزی در آلمان اختصاص دهند.

نمایندگان شورای هماهنگی مسلمانان آلمان روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری گردهمایی سراسری روز جمعه مسلمانان در شهرهای بزرگ این کشورتاکید کردند،جامعه مسلمانان آلمان در این گردهمایی سراسری تنفر و انزجار خود را نسبت به اسلام هراسی و تبعیض و بی عدالتی اعلام کرده و صدای اعتراض خود را به گوش دولت آلمان خواهند رساند.

رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این نشست خبری، تاکید کرد: هدف از برگزاری گردهمایی روز جمعه این است که نشان دهیم مسلمانان از ارزشهای خود دفاع می کنند و در برابر افراط گرایی و خشونت خواهند ایستاد.

'ایمان ماتزیک' افزود: ما می خواهیم صدای اعتراض خود را علیه نژاد پرستی و تبعیض درآلمان به گوش مسوولان دولت این کشور رسانده و از آنها بخواهیم که برخورد عملی و قاطعانه تری با این اقدامات داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش حملات اسلام ستیزانه اخیر به مساجد و مراکز اسلامی آلمان از جمله به آتش کشیدن مسجد درحال ساخت مولانا در برلین در ماه گذشته،گفت: این حملات اسلام ستیزانه جامعه مسلمانان آلمان را به شدت نگران کرده است.

ماتزیک تصریح کرد: جامعه مسلمانان آلمان روز جمعه با حضور در مساجد شهرهای مختلف کشور مخالفت خود را با افراط گرایی و اسلام ستیزی اعلام خواهند کرد و امیدواریم این اقدام موجب ایجاد وحدت در بین مسلمانان شده و تاثیر مثبتی هم در پایان دادن به مناقشه های منطقه از جمله کشورهای مسلمان عراق و سوریه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان آلمان در این گردهمایی تاکید خواهند کرد که درمقابل ظلم،بی عدالتی و اسلام هراسی در هر نقطه از جهان می ایستند و در برابر به گروگان گرفته شدن دین اسلام از سوی یک مشت تروریست جنایتکار سکوت نخواهند کرد.

رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در ادامه با انتقاد از فضای اسلام هراسانه حاکم بر برخی از رسانه های این کشور، از مطبوعات و دست اندرکاران رسانه ای در آلمان خواست از اظهار نظرهای کلیشه ای درمورد دین اسلام و مسلمانا خودداری کنند.

ماتزیک در خاتمه تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و اسلام هراسی نه تنها وظیفه مسلمانان بلکه برعهده همه آحاد جامعه است.

براساس اعلام برگزار کنندگان این گردهمایی سراسری،از نمایندگان دولت آلمان نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده که براساس برنامه،توماس دماتزیر وزیر کشور در جمع مسلمانان مسجد هانوفر حضور خواهد یافت و خانم 'آیدان اوزگوز' هماهنگ کننده امور همگرایی دولت آلمان نیز میهمان مسلمانان شهر مونیخ است.

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۶:۰۸
ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید