اخبار

فعالیت هشت هزار و 800 کانون فرهنگی هنری در مساجد روستاهای کشور

دبیرعالی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد کشور گفت: هشت هزار و 800 کانون فرهنگی هنری در مساجد روستاهای کشور فعال است.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی روستاهای استان خراسان رضوی افزود: در این میان استان خراسان رضوی با داشتن 968 کانون فرهنگی - هنری مساجد در روستاها بالاترین رقم در اختیار داشتن کانونها را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اغلب این کانونها دارای کتابخانه نیز هستند اظهار کرد: در راستای حمایت از فرهنگ کتابخوانی تعدادی از کتابداران روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: سالانه افزون بر 40 میلیارد ریال کتاب برای کتابخانه های کانون های مساجد کشور خریداری می شود که بخش مهمی از آنها به کتابخانه های روستاها ارسال می گردد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور 22 میلیون نفر از جمعیت کشور در شش هزار و 300 روستای ایران افزود: بدون پیشرفت و عدالت در روستا پیشرفت و عدالت همه جانبه روی نخواهد داد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی یادآورشد: اگر در روستا به دنبال توسعه هستیم باید محور توسعه را مسجد قرار دهیم که گاهی به این نکته توجه نمی شود و مثلا کتابخانه را در نقطه ای دور از مسجد می سازند در حالی که اگر در کنار مسجد باشد خود دست اندر کاران می توانند آن را اداره و بر آن نظارت کنند.

وی ایجاد ردیف مستقل برای توجه به کانون ها و کتابخانه های روستایی خراسان رضوی را خواستار شد و افزود: با توجه به برگزاری سه دوره کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی، هنری روستا و عشایر در مشهد تاسیس دبیرخانه دائمی این کنگره و نیز اختصاص زائرسرایی بدین منظور ضروری است.

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۶:۱۸
ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید