اخبار

برای هر 15 هزار شیرازی تنها یک مسجد وجود دارد

دبیر ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر فارس گفت: درگذشته برای هر 420 نفر در شیراز یک مسجد وجود داشته اما امروز در برخی مناطق این شهر برای هر 15 هزار نفر یک مسجد موجود است.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،سلیمان مهدوی امشب در چهارمین همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر بابیان اینکه وظیفه آمرین ترویج، تبلیغ و تشویق افراد در جامعه به احیای این فریضه است، افزود: این همایش به‌منظور سازمان‌دهی و آموزش داوطلبان همکاری با ستاد احیا برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه مسجد از اماکن احیاگر امر به ‌معروف و نهی از منکر است، گفت: در گذشته برای هر 420 نفر در شیراز یک مسجد وجود داشته اما امروز در برخی مناطق این شهر برای هر 15 هزار نفر تنها یک مسجد موجود است و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر وظیفه تمام افراد جامعه است و متولی خاصی ندارد، تصریح کرد: پرداختن به امر به ‌معروف، یک معروف در جامعه است که همگان باید در راستای احیای این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

 

به گفته مهدوی آموزش داوطلبان جدید همکاری با ستاد احیا از مهرماه آغاز می‌شود.

 

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این همایش با بیان اینکه فتوت از ارکان و ویژگی‌های ایران اسلامی بوده و است، افزود: امر به ‌معروف و نهی از منکر حکم و دستور امروز نیست بلکه این فریضه در تمام زمان‌ها بوده و امروز نیز احیای آن ضروری است.

 

این همایش امشب با حضور حجت‌الاسلام حسن مردای امام‌جمعه موقت شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مسئولان ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر در شیراز و داوطلبان همکاری با ستاد احیا فارس برگزار شد.

 

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۲۱:۳۹
فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید