اخبار

نمایش فیلم های دفاع مقدس در 200 مسجد مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از نمایش 10 فیلم دفاع مقدس در فرهنگسراها و 200 مسجد این شهر خبر داد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،حسین شادکام ظهر چهار شنبه در نشست خبری در محل خانه هنرمندان مشهد اظهار کرد: باید دستاوردهای دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب تشریح و بازگو شود و اگر شبهاتی ارزش‌های این دوران را تحت تاثیر قرار داده می بایست با روشنگری برای این نسل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مراسم تقدیر از 50 تن از مادران شهیدان گمنام با نام "معراج مادرانه " 29 شهریور ماه با حضور عوامل فیلم شیار 143 در سینما قدس مشهد از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط شهرداری مشهد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: فرهنگسراها و 200 مسجد شهر مشهد نیز در این یک هفته 10 فیلم از مجموعه فیلم‌های دفاع مقدس را به نمایش گذاشته و برنامه نقد این فیلم‌ها با حضور هنرمندان فیلم‌های دفاع مقدس اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اجرای نمایش "شب‌های شیدایی" در بوستان کوهسنگی و نمایش‌های خیابانی در طول هفته دفاع مقدس اکران و اجرا خواهد شد.

به گفته شادکام در این ایام نشریه‌ای با تیراژ 15 هزار نسخه در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و فرهنگسرای کودک نیز تورهایی را برای تبیین دفاع مقدس برای مقطع سنی کودک برگزار خواهد کرد.

وی افزود: تورهایی در سطح شهر مشهد و تورهایی نیز در فرهنگسرای کودک پیش‌بینی شده تا ارزش‌های دفاع مقدس تبیین شود و همچنین کاروان زیارت شهدا راه اندازی می شود.

شادکام ادامه داد: 23 نمایشگاه شهری و 75 نمایشگاه داخلی در مساجد و با حمایت فرهنگسرای پایداری در ارتباط با دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه ای با عنوان "خاطرات پدرم"، برپایی دومین جشنواره تربچه‌های مسجد از دیگر برنامه های این معاونت در طول هفته دفاع مقدس خواهد بود.

شادکام عنوان داشت: در زمان اعزام رزمندگان به جبهه، اتوبوس‌ها دارای سیمای گل‌آلود بودند، در این راستا سیمای مشابهی برای دو مسیر در قالب 4 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده که در طول مسیر افراد به روایت‌گری می‌پردازند و مسافران را تا مقصد با حال و هوای دفاع مقدس همراه می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: مجموعه‌ای از تصاویر دفاع مقدس به صورت نمایشگاه پوستر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۲۲:۰۴
مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید