اخبار

برگزاری اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد قم

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم فردا پنجشنبه ساعت 17 در مرکز فقهی ائمه اطهار با حضور اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز 26 شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگارن با اشاره به برنامه های اختتامیه طرح اوقات فراغت گفت:  متاسفانه جامعه امروز به جهت کمبود اعتبارات مالی  دچار یک خشکسالی فرهنگی شده ایم.

وی افزود: فعالیت در بخش مباحث فرهنگی در بیشتر استانها و حتی استان قم نقش کمرنگی داشته است بخصوص در عرصه مسجد و جایگاه آن، که خوشبختانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد توانسته است با برنامه ریزی موارد فرهنگی مورد نیاز جوانان در مساجد را شناسایی و با ایجاد اطمینان و اعتماد تفاهم نامه صددرصد همکاری را ایجاد کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم  ادامه داد: برنامه ریزی در عرصه مساجد به گونه ای صورت می گیرد که عملکرد کانون های فرهنگی مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی با قدرت و کیفیت بالایی پا برجا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: در همین راستا نیاز سنجی مساجد در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، ارتباطات، مهارتی ، قرآن و پژوهشی در قالب تفاهم نامه تعیین می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 480 کانون خواهر و برادر در استان قم وجود دارد که از این تعداد 340 کانون در تابستان سال جاری برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند .

مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد استان قم  یادآور شد: طی تابستان سال جاری 400 کلاس قرانی با حضور 8 هزار شرکت کننده با عناوین موضوعی  حفظ قرآن، تفسیر و طرح 1448 در سطح مساجد استان قم تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین  روحانی خاطر نشان ساخت: در مباحث  اموزشی نیز 875 کلاس آموزشی باشرکت 15 هزار و 700 نفر در دورههای آموزشی هنری نقاشی، خطاطی، کلاسهای مهارتی  فن بیان،نویسندگی ، و کلاسهای فنی  الکترونیک،  برق و رباتیک  و همچنین پرسمان جوان، خانه های بهشتی و...در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استانقم برگزار شده است.

وی اذعان کرد: 153 دوره پژوهشی  با حضور بیش از سه هزار  نفر با تشکیل هسته پژوهش  و شرکت در جشنواره پژوهش  و تشکیل اتاق فکر تفاهم نامه همکاری داشته است.

مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد استان قم  ابراز داشت: هدف دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم از ایجاد زمینه های مختلف فرهنگی و آموزشی کانونها حرکت دادن کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم  به سمت مباحث روز جامعه می باشد تابا استفاده ازظرفیتهای موجود بهره مندی لازم را کسب نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: در زمینه فرهنگی نیز 963 کلاس فرهنگی  با 19 هزارو 260 شرکت کننده  برنامه های یادواره شهدا، خیمه شهدا، محفل انس با قرآن ، جزء خوانی و نشریه را برگزار کرده است.

وی افزود:  بیش از 6600 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که از دانش‌آموزان هستند در قالب 145 گروه به اردوهای درون و برون استانی توسط دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم اعزام شدند.

 وی ادامه داد: همچنین3500 نفر از این تعداد با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه کانون‌های مساجد با مراکز رفاهی شهر مقدس مشهد در قالب 70 گروه از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از 22 مرداد تا 26 شهریور ماه سال جاری با اسکان رایگان به اردوی مشهد  اعزام شده اند.

مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد استان قم  تصریح کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده، برخی از شرکت‌های فروش بلیط قطار و اتوبوس برای سهولت کار، هماهنگی با 5 موزه از جمله موزه آستان رضوی و نادری برای بازدید رایگان و تهیه بلیط پارک آبی ایرانیان با تخفیف 50 درصد برای اعضای کانون‌ها از مهمترین بخش برنامه‌های اردویی تابستان سال جاری بوده است.

برگزاری نخستین جشنواره  ملی  مسجد رسانه خدا

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به برگزاری اردوهای متنوع در تابستان سال جاری اظهار داشت: برگزاری اردوی پارک ارم تهران مختص مقاطع ابتدایی، اردوگاه کیاب (خلجستان)، اردوی پارک آبی آزادگان تهران و اردوی اندیشه‌های آسمانی ویژه مسئولین کانون‌ها از جمله دیگر برنامه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است.

وی ادامه داد: در پایان اردوی برج میلاد و باغ موزه قصر، اردوهای یک روزه زیارت از امامزادگان واقع در سطح استان و اردوی دو روزه اصفهان و ...با تهیه 95 درصدی بلیتهای مورد نیاز از دیگر فعالیت  اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در تابستان سال جاری می باشد.

مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد استان قم  اظهار داشت: برگزاری برنامه های آموزش و پژوهشی از جمله اندیشه های آسمانی، اعزام اساتید قرآنی، هنری، فنی و تربیتی، تلاوت یک صفحه ای قرآن در شب در مساجد، فهالیت تخصصی قرآن با عنوان خانه های نور ، جشنواره پژوهش، برگزاری برنامه سی شب سی محفل با حضور بیش ار 9 هزار نفر، فراخوان پوستر آسمانی با ارائه 70 اثر، آموزش دورهای مقدماتی، کوتاه مدت و پیشرفته خبرنگاری  با حضور بیش از 700 نفر در رشته های مختلف و برگزاری نخستین جشنواره  ملی  مسجد رسانه خدا با حضور 400 نفر از هنرمندان سراسر کشور از دیگر برنامه های شاخص آموزش ی و پژئهشی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در استان قم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه مساجد استان قم از ظرفیت بالایی برخوردار می باشند گفت: مساجد هموراه از ظرفیتهای بالایی در مباحث مختلف فرهنگی و تربیتی برخوردا می باشند که اگر بتوانیم از این  ظرفیتها به نحو مطلوب استفاده نماییم قطعا خواهیم توانست با قدرت بیشتری در زمنیه های فرهنگی و هنری گام برداریم.

وی عنوان کرد: جامعه ما نیاز دارد این فعالیتها به گونه ای برنامه ریزی شود که هیچ گونه آسیبی جوانان را تهدید نکرده و آنان بتوانند  به صورت آزادانه سوالات خود را مطرح و پاسخ منطقی دریافت کنند که طرح پرسمان جوان بهترین گزینه برای پاسخ گویی منطقی به جوانان بوده که اگر بتوانیم در کانونهای فرهنگی هنری مساجد این ارتباط را ایجاد کنیم فضای مناسبی را برای حضور حداکثری جوانان به مسجد فراهم خواهیم ساخت.

50 درصد مساجد استان قم در قالب کانون های فرهنگی هنری فعالیت داشته اند  

مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت :خوشبختانه 50 درصد مساجد استان قم در قالب کانون های فرهنگی هنری فعالیت داشته  وتوانسته اند نقش خوبی در عرصه های مختلف فرهنگی در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی بیان داشت: موفقیت در انجام فعایتهای فرهنگی و تربیتی  در مساجد نیازمند یک مدیریت جهادی است چرا که مساجد  محلی برای حضور طیف های مختلف بوده  و حرکت در مسیر ارتقای فرهنگی و تربیتی نسل جوان  امروز با توجه به اهمیت و جایگاه معنوی مساجد آثار و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

 وی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد  بهترین پایگاه های اسلامی در جامعه هستند  که باید با توجه به همه جذابیتهای موجود در جامعه  و دستیابی به اهداف مهم فرهنگی و تربیتی جوان قالبهای آموزش و تربیتی بهره مندی از فضای مساجد را مطابق میل و علاقه مخاطبین تغییر دهیم  تا بتوانیم جوانان را با استدلال منطقی و درست به سمت برنامه های فرهنگی هنری در مساجد جذب کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در پایان گفت: مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم فردا پنجشنبه ساعت 17 در مرکز فقهی ائمه اطهار با حضور اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار خواهد شد.

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۲۲:۲۴
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید