اخبار

ساخت ۱۰۰ مسجد در حاشیه شهر مشهد توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: بیش از ۱۰۰ مسجد در حاشیه شهر مشهد توسط بسیج سازندگی ساخته شده است.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجدبه نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان رضوی، مصیب عنابستانی اظهار کرد: معجزه ماندگار امام خمینی (ره) بسیج بوده است و همچنین ابتکار مقام معظم رهبری احیای جهاد سازندگی در قالب بسیج سازندگی در ایران بوده است.

وی افزود: نیاز به بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی بعد از انقلاب مرتفع نشده است و هنوز آثار فقر و تنگدستی در کشور وجود دارد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: خیلی از نهاد ها در امر محرومیت زدایی حضور دارند اما آنچه از بسیج سازندگی انتظار می رود دارای خصوصیات دیگری است که با روحیه جهادی در عرصه های مختلف ورود پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: در ساخت 100 و احد از مساجد حاشیه شهر کار شناسان اجرای طرح میزان 6 الی 7 ماه برای اجرای این بنا ها تخمین زده بودند که بسیجیان متخصص با کار و روحیه جهادی این ماموریت را در کمتر از موعد مقرر به انجام رسانده اند.
وی با اشاره به فعالیت های اردوهای جهادی و هجرت بیان کرد: در بخش اردوهای جهادی به مناطق محروم 226 گروه جهادی شناسایی شد که 149 گروه جهادی با حضور 3525 و 2126 نفر به ترتیب خواهران و براداران در تابستان 93 اعزام شده اند.
مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: پراکندگی عرصه های جهادی 25 ،درصد عمرانی، 27 درصد فرهنگی، 19درصد آموزشی، 5درصد مرمت و بهسازی مدارس، خدمات رسانی و بهداشت 9درصد و در عرصه های اقتصاد مقاومتی 7 درصد بوده است.
وی عنوان کرد: از سال 90 تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 3000 نفر واگذار شده است که 2000 کارگاه با کمک این تسهیلات راه اندازی شده اند.

۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۲۴
تسنیم |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید