اخبار

بررسی طرح مساجد در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از بررسی طرح مساجد طی هفته آینده در این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت تعیین تکلیف ساخت مساجد در کشور قرار است هفته آینده این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، سید علی طاهری با بیان اینکه قرار است دوشنبه (14 مهر) کمیسیون فرهنگی به بررسی طرح مساجد بپردازد، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است صبح روز دوشنبه اعضای این کمیسیون به بحث و بررسی پیرامون به نتیجه رساندن طرح مساجد بپردازند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات طرح مساجد، ادامه داد: امروزه در بحث احداث، تجهیز، نوسازی و حمایت از مدیریت مساجد، متولی مشخصی وجود ندارد لذا در این طرح ماموریتی به سازمان اوقاف داده شده تا مسئولیت احداث مدارس در کشور برعهده معاونت این سازمان باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: دراین طرح دولت نیز از طریق سازمان اوقاف در جهت احداث مساجد، نمازخانه ها و مکان هایی که نیاز به ساخت مسجد دارد اقدام خواهد کرد؛ تاکنون به دلیل نبود متولی برای ساخت مساجد، هر جایی که فرد خیر و متدینی امکان ساخت را داشت این مکان احداث می شد که در برخی موارد با توجه به اینکه ساخت مساجد کارها بر زمین می ماند و مشکلاتی را ایجاد می کرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بدون شک با بررسی طرح مساجد تلاش داریم تا بلاتکلیفی در بحث احداث مساجد سامان یابد و متولی برای آن ایجاد شود.

۸ مهر ۱۳۹۳ ۲۱:۴۶
خانه ملت |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید