اخبار

تخریب 300 مسجد در سوریه توسط تکفیری ها

شیخ «احمد بدرحسون» مفتی کل سوریه ازهمه علمای اسلام و فرهیختگان خواست تا از شهرهای سوریه مانند حلب دیدن و نظاره کنند که تکفیری ها فقط 3000 مسجد را در سوریه تخریب کرده اند.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، شیخ حسون روز سه شنبه در نشست هیات تاسیسی اتحادیه علمای مقاومت در بیروت پایتخت لبنان از همه جهان اسلام خواست تا درصفی واحد در مقابل توطئه ها بایستند و آنها را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه « جنگ هایی را به اسم طوایف و مذاهب شروع کرده و به این جنگ ها لباس دین که هیچ ارتباطی با آنها ندارد، پوشانده اند»،تصریح کرد: بیایید سوریه و حلب آن را ببینید و بنگرید که چه بر سر کلیساها و مساجد ، مدارس و آثار باستانی آن آورده اند.

مفتی کل سوریه خطاب به کسانی که تروریست های تکفیری وحشی را « انقلابی» می خوانند، گفت: آیا انقلابی مسجد مدرسه و کلیسا تخریب می کند، آیا 3 هزار مسجد را با مواد منفجره تخریب می کند.

شیخ حسون اظهارداشت:ازمردم غزه درباره سلاح و پولی که دریافت می کنند، سئوال کنید، خواهید شنید که می گویند از جمهوری اسلامی ایران و سوریه و فرزندان واقعی امت گرفته اند و آنها با خون دادن این کمک ها را به غزه رسانده اند.

وی با تاکید به اینکه تنها گناه سوریه حمایت و کمک به مقاومت ضد صهیونیستی بوده است، تصریح کرد: مقاومت لبنان برای سنی ها ، شیعه ها و یا مسیحی ها نیست بلکه برای عزت امت و کرامت لبنان بوده ، هست و خواهد بود. 

مفتی کل سوریه خاطرنشان کرد: اتحادیه جهانی علمای اسلام و همه انسان ها باید از مکه تا طنجه و جاکارتا یک صف واحد شوند زیرا امروز قرآن را می سوزانند ، مساجد را تخریب می کنند و اسلام راهدف گرفته اند و شرایط را بگونه ای رقم زده اند که مسلمانان یکدیگر را می کشند. 

شیخ حسون اظهارداشت: امروز جهان اسلام و عرب در معرض فتنه ها ، کشتار و تخریب زیرساخت ها است و خون مسلمانان بدست مسلمانان ریخته می شود و اتحادیه های جهان اسلام نباید در مقابل این توطئه ساکت بمانند.

وی تاکید کرد که امروز مقاومت تنها درمقابل تجاوزهای دشمن صهیونیستی به لبنان وسوریه نایستاده است بلکه امروز همه مسلمانان مورد هدف قرار گرفته اند و باید با آن مبارزه کنیم.

۲۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۴:۱۳
ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید