اخبار

گشودن درهای مساجد آلمان به روی غیر مسلمانان در روز جمعه

مسلمانان آلمان درب های مساجد این کشور را به روی غیر مسلمانان در روز جمعه گشودند این کار با هدف پایان دادن به قضاوت های نادرست در مورد اسلام و مسلمانان و مبادلات فرهنگی انجام شد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسلمانان آلمان درب های مساجد این کشور را بروی غیر مسلمانان در روز جمعه گشودند. این کار با هدف پایان دادن به قضاوت های نادرست در مورد اسلام و مسلمانان و همچنین مبادلات فرهنگی انجام شد.

اندر ستین، رئیس انجمن مسجد سهیتیک برلین در مورد این برنامه به روزنامه نگاران گفت: " متاسفانه ما شاهد رشد روز افزون اسلام هراسی و خصومت علیه مسلمانان آلمان هستیم. میهمانان ما اینجا جمع می شوند تا سوالات خود را در مورد خشونت و تروریسم و اینکه آیا این پدیده های ریشه در اسلام دارند یا خیر سوالات خود را مطرح کنند. ما ارزش های واقعی اسلام را برای آنها توضیح داده و از فعالیت های خود در راستای مبارزه با افراطی گری برای آنها می گوییم. ما سعی مس کنیم تا قضاوت های نا بجا درباره مسلمانان را کاهش دهیم"

خبر های اخیر در مورد درگیری و خشونت هایی که به خصوص به دست داعش انجام می شوند بازتاب منفی و نا خوشایندی در جامعه آلمان داشته است. آلمان در مجموع حدید چهار میلیون مسلمان دارد که از این تعداد سه میلیون نفر ترک تبار هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه دیمپ، در حال حاضر 42% از آلمانی ها اسلام را به عنوان دینی پرخاشگر می شناسند و 38% این دین را یک تهدید قلمداد می کنند.

۲۹ مهر ۱۳۹۳ ۲۰:۴۱
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید