اخبار

مراسم غسل و تکفین رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری انجام شد

مراسم غسل و تکفین رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری انجام شد
مراسم غسل و تکفین آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری صبح امروز انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، پیکر عالم مجاهد، و دانشمند وارسته مرحوم حضرت آیت الله مهدوی کنی(ره)، رییس مجلس خبرگان رهبری، صبحگاه امروز در حوزه علمیه مروی تهران غسل داده شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم تغسیل و تکفین آیت الله مهدوی کنی علاوه بر جمع زیادی از دانشجویان، علاقه مندان و مشتاقان ایشان، برخی از مسئولین و روحانیون کشور چون، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی حضور داشتند.

قرار است پس از انجام غسل پیکر آیت الله مهدوی کنی در این حوزه، پیکر ایشان به منظور انجام مراسم وداع توسط دانشجویان، آشنایان و مقامات به مسجد دانشگاه امام صادق(ع) منتقل شود.

مراسم تشییع و اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت 8:30 صبحِ روز پنج‌شنبه یکم آبان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. همچنین مجلس ختمی از سوی رهبر معظم انقلاب، روز شنبه 3 آبان از ساعت 15:30 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید: رییس مجلس خبرگان رهبری که در روز چهارشنبه 14خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت دچار حمله قلبی و به بیمارستان بهمن منتقل شد، روز گذشته در بیمارستان قلب شهید رجایی در سن 83 سالگی دارفانی را وداع گفت. 

طبق وصیت آیت‌الله مهدوی پیکر وی در حرم عبدالعظیم حسنی و در کنار قبر آخوند ملاعلی کنی دفن خواهد شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید