اخبار

استانداری برای واگذاری زمین جهت ساخت مسجد محدویتی ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری از آمادگی استانداری جهت واگذاری زمین و مجوزهای لازم و همچنین ایجاد مؤسسه های اقتصادی برای تقویت مساجد استان خبر داد و تأکید کرد: استانداری از نظر اعتبارات قانونی در این زمینه هیچ گونه محدودیتی ندارد.
به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نخستین نشست کمیسون ائمه جماعات این استان، این کمیسیون را عصاره علم و تقوا و مجموعه ای ارزشمندی دانست و افزود: این مجموعه برای نظارت بر ائمه جماعت و تشویق آن ها به کارهای احسن می تواند بسیار مفید باشد.
 
سلیمانی در ادامه به خانه های عالم در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های استان که در دستور کارگروه عمران قرار گرفته است، توجه به ساخت و ساز خانه های عالم روستایی است؛ چرا که تا زیرساخت ها فراهم نباشد، ائمه جماعات و مبلغان نیز انگیزه ای برای حضور در مناطق محروم ندارند.
 
وی از آمادگی استانداری جهت واگذاری زمین و مجوزهای لازم و همچنین ایجاد مؤسسه های اقتصادی برای تقویت مساجد استان خبر داد و تأکید کرد: استانداری از نظر اعتبارات قانونی در این زمینه هیچ گونه محدودیتی ندارد.
 
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری به بازدید خود از مساجد استان اشاره و افزود: در سفرهای شهرستانی که به مناطق گوناگون استان داشته ام، از مساجد روستایی و شهری بازدید کرده ام و تا جایی که اعتبارات اجازه می داد، جهت رفع آن نواقص اعتبارات لازم را تخصیص داده ام.
 
وی بر ضرورت مشارکت مردم در ساخت و ساز و اداره امور مساجد تأکید کرد و ابراز داشت: باید مردم مساجد را از خود بدانند؛ اگر مردم مسجد را از خود دانستند برای ساخت و ساز آن وارد میدان می شوند و برای اداره آن نیز مشارکت می کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که تنها نباید برای امور عمرانی مسجد برنامه ریزی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: هر چه قدر مساجد از نظر عمرانی آباد شوند اما برای حضور مردم و به ویژه جوانان در مسجد برنامه ریزی صورت نگیرد؛ به یقین بی فایده خواهد بود.
 
این مقام مسؤول راز فعال بودن و پویایی مساجد را در گرو فعالیت همه جانبه ائمه جماعات بیان کرد و گفت: ائمه جماعت باید با برنامه ریزی و به کارگیری روش های نوین تبلیغی در جهت جذب جوانان و مردم به این مکان مقدس قدم بردارد و با همه توان وارد میدان شوند.
۳۰ مهر ۱۳۹۳ ۱۹:۰۷
رسا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید