اخبار

اقامه نماز و تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهدوی کنی/زمان و مکان مراسم یادبود توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد + تصاویر

اقامه نماز و تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهدوی کنی/زمان و مکان مراسم یادبود توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد + تصاویر
مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و مداحی ذاکر اهل بیت میثم مطیعی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش محراب،حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پس از آغاز مراسم  وارد دانشگاه تهران شدند و بر پیکر مرحوم حضرت آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری نماز اقامه کردند.

تشییع4  

تشییع3

 
تشییع  

 تشییع 1

 تشییع  2

 پیکر مطهر رئیس مجلس خبرگان رهبری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری آرام گرفت.

شب گذشته نیز مراسم وداع با مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز شنبه ۳ آبان ماه از ساعت ۱۵.۳۰ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

همچنین مراسم یادبودی با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، دانشگاه امام صادق (ع) و دیگر نهاد‌ها یکشنبه ساعت ١۵ تا ١٧ در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

* مردم تهران در یک روز غیر تعطیل برای عرض تسلیت و وداع با آیت‌الله مهدوی‌کنی با حضور گسترده و پرشور خود ارادت خود را به این عالم مجاهد و پارسا نشان دادند.

*پس از اقامه نماز،‌ وداع‌کنندگان از خیابان انقلاب به سمت پل حافظ با شعار «عزا،‌عزاست، امروز یاور رهبر ما پیش خداست امروز»، پیکر رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری را تشییع کردند.

* مداح این مراسم میثم مطیعی از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق بود، که آیت‌الله مهدوِی‌کنی را «پدر پیر دانشگاه» خطاب کرد. 

*«همراهی با امام و رهبری» و «موضع‌گیری شفاف» و همچنین «اخلاق حسنه» مهم‌ترین ویژگی‌هایی آیت‌الله مهدوی‌کنی بود که اکثر مسئولان در گفت‌و‌گوهای خود با خبرنگاران بر آن تاکید داشتند.

*پس از رسیدن خودروی حامل پیکر آیت‌الله مهدو‌ی‌کنی به پل حافظ، تهرانی‌ها با ذکرهای «یاحسین» و عزاداری برای سید و سالار شهیدان، با آیت‌الله مهدوی‌کنی وداع کردند.

*بسیاری از مردم برای رفتن به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و شرکت در مراسم خاکسپاری،عازم شهرری شدند.

*پس از ورود پیکر آیت‌الله به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و استقبال پرشور مردم از این عالم بزرگوار، همزمان با اذان ظهر پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی در جوار مزار جد گرامی‌اش حاج ملاعلی کنی آرام گرفت.

 
تشییع6  

تشییع5

آیت‌الله مهدوی کنی که از ۱۴ خرداد ماه سال جاری به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد، صبح روز سه‌شنبه (۲۹. مهرماه) پس از گذراندن دوره بیماری طولانی مدت در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.
۱ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید