اخبار

تازه های نشر معاونت فرهنگی مرکز + دانلود

تازه های نشر معاونت فرهنگی مرکز + دانلود
کتابهای تازه منتشر شده معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سایت مرکز بارگزاری و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، مجموعه ای از کتاب های تازه نشر یافته معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، معرفی و در سایت مرکز منتشر شده است که توضیحات آن در زیر می آید.

مسجد طراز اسلامی از منطر امام خمینی(ره) و مقام معطم رهبری

این کتاب نیز که در روز جهانی مسجد رونمایی شد به همت دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد و توسط محمد حسن جعفرزاده گرد آوری و تنظیم شده است. رونمایی از کتاب  6

در مقدمه این که به شمارگان 3000 نسخه منتشر شده، آمده است: " لازم است با مرور مبانی فکری و عقیدتی و تبیین افق و کارکردها و ترمیم نگاه متولیان و فعالان حوزه دین و فرهنگ به سمت تحقق مسجد طراز اسلامی حرکت کنیم و حداکثر توان و ظرفیت را برای تعمیق و گسترش فرهنگ مسجد محوری در سبک زندگی اسلامی به کار بگیریم. لذا بر آن شدیم تا با گردآوری و احصا دقیق مواضع و فرمایشات معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)و رهبر حکیم و فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای، خواستگاه، ابعاد، لوازم و افق مسجد طراز اسلامی را به تصویر بکشیم.

چهار فصل اصلی این کتال عبارت از اهمیت و جایگاه مسجد، چیستی مسجد طراز اسلامی، چگونگی مسجد طراز اسلامی و امام جماعت طراز اسلامی است.

برای مطالعه و ودانلود کتاب از اینجا اقدام نمایید.

  

 

 


 

مسجد و سبک زندگی رونمایی از کتاب  2

  کتاب مسجد و سبک زندگی به قلم محمد تقی فعالی توسط دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب که با هدف تبیین مولفه های سبک زندگی مسجدی به رشته تحریر در آمده، چنین نوشته شده است که: "امروز نظام سلطه با با بهره مندی از توان رسانه ای و شبکه ای تبلیغی خویش در تلاش است سبک زندگی مورد نظر خود را به جوامع مختلف دیکته کند و با این روش بیش از گذشته دنیا را به کرنش در مقابل امپراتوری خود وادار سازد. سبکی که در آن مادی گرایی، لیبرالیسم و بی قیدی و پوچی موج می زند و خبری از کرامت انسانی، آموزه های دینی و معنویت نیست. اما در نقطه مقابل سبک زندگی اسلامی  به معنی جریان پیدا کردن توحید در همه حالت و ابعاد، همه آنات و لحظات زندگی و نمودار آموزه های اسلام ناب و پرچمداران هدایت و سعادت بشیت یعنی اهل بیت(ع) است.  اگر بعد از گذشت سه دهه انقلاب شکوه مند اسلامی به دنبال صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب و پافشاری بر راه روشن و پر فروز امام راحل(ره) هستیم، ناگزیر می بایست به دنبال تحقق الگویی درخشان از سبک زندگی اسلامی با مولفه های خاص آن باشیم .باید بتوانیم کارامدی دین در مدیریت امور دنیوی و اخروی بشر را به رخ بکشانیم و نمایی روشن از تمدن نوین اسلامی را به دنیا ارائه دهیم.

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: " ابتدا، انتها و متن هر حرکت اجتماعی و فعالیت اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، نظامی، سیاسی و ... به مسجد مرتبط می شود و هویت اجتماعی و دینی افراد در مسجد تعریف شده است. در مدینه فاضله ای که نقطه آرمانی تمدن اسلامی است، مسجد در متن زندگی مردم قرار دارد و تربیت به معنای واقعی کلمه در آن رقم می خورد.

 سبک زندگی زندگی و فرهنگ مسجد، نقش مسجد در سبک دهی به زندگی مسلمانان، کارکردهای مسجد در صدر اسلام، جایگاه مسجد در جهان امروز، نقش آفرینی مساجد ایران، مساجد برگزیده و نفرین شده،  کارکردهای تربیتی و فرهنگی مساجد، ویژگی های مسجد طراز اسلامی و .. از مهمترین عناوین این کتاب است.

 «مسجد و سبک زندگی» به شمارگان 300 نسخه در خردادماه سال جاری منتشر شده است  که علاقه مندان می توانند از اینجا مطالعه و دانلود نمایند.

 


شیعه انقلابی؛ نمونه فیش سخنرانی ویژه ماه محرم الحرام

کتاب  شیعه انقلابی؛ نمونه فیش سخنرانی ویژه ماه محرم الحرام است که در دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب فرهنگ عاشورابه عنوان بزرگترین سرمایه تشیع در تاریخ پرتلاطم اسلام معرفی شده است.

این اهمیت عاشوراست که باعث شده مرکز رسیدگی به امور مساجد، مجموعه ای رابا تلاش محققین فراهم کند تا در آن معارف ناب عاشورایی را در قالب فیش های سخنرانی به ائمه جماعات و مبلغان ارائه کند. این مجموعه، در یازده سرفصل یا به عنوانی که در کتاب آمده یازده شب فهرست شده است که در هز کدام از زاویه ای به قیام عاشورا و معارف آن نظر می کند.

این کتاب مجموعه ای است در 160 صفحه که علاقه مندان می توانند آن را از اینجا مطالعه و دانلود کنند.

 

 

 

مجموعه بروشورهای شبستان

 

مجموعه ششگانه بروشورهای شبستان، مجموعه ای است که به همت دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد تهیه شده است. در شبستان اول، جایگاه و اهمیت مسجد در قرآن مورد بررسی مختصر قرار گرفته است. در این نگارش اهمیت و جایگاه مسجد، نکات تفسیری، چگونگی برخورد با مسجد، ویژگی متولیان مسجد، مسجد و سیاست و موضوعاتی در بنای مساجد مورد بررسی مختصر قرار گرفته است.

شبستان دوم در خصوص نگاه معصومین به مسجد است که جایگاه معصومین در نگاه معصومین(ع)،

اثرات حضور در مسجد، و آبادانی مساجد از موضوعات آن است. مسجد در اندیشه امام خمینی در شبستان سوم مورد توجه قرار می گیرد شبستان چهارم نگاهی به مسجد در کلام ولایت دارد.شبستان پنجم مسجد را در سیره معصومین و علما بررسی می کند و شبستان ششم سیره عملی علماء پیرامون مسجد را بررسی می کند.

علاقه مندان می توانند برای مطالعه و  دانلود این مجموعه ، بر روی هر کدام از شبستان های مورد علاقه کلیک نمایید.

 

 

۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۳۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید