اخبار

همایش شیرخوارگان حسینی در 100 مسجد و اماکن متبرکه قزوین

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ششم ماه محرم در 100 مسجد و اماکن متبرکه قزوین خبر داد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: یکی از برنامه های مذهبی و فرهنگی که در ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالحسین (ع) در سراسر کشور و از جمله استان قزوین برگزار می شود، مراسم مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی به یاد کوچکترین شهید کربلا، حضرت علی اصغر (ع) است.

وی ادامه داد: این مراسم در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود که در سال جاری شاهد برگزاری این مراسم در 2 هزار و 500 پایگاه در کشورهای مختلف دنیا هستیم و در استان قزوین نیز این مراسم در سطح 100 مسجد و اماکن متبرکه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: این مراسم صبح روز جمعه نهم آبان برابر با ششم ماه محرم در مساجد و اماکن متبرکه برگزار خواهد شد که در این همایش معنوی مادران به همراه فرزندان شیرخوار خود حضور یافته که این مراسم یکی از برنامه های اثرگذار و نقش آفرین در ترویج فرهنگ سرخ عاشورا است.

وی تصریح کرد: دشمنان از برپایی چنین مراسم و محافلی در ایام محرم، نگران هستند و ان شاالله همه خواهران و مادران به همراه فرزندان شان در این مراسم شرکت کنند و البته هر سال نیز شاهد برگزاری هرچه بهتر این مراسم به لحاظ کمی و کیفی هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز و شهید کربلا بودند که امیدواریم با برگزاری مراسم های این چنینی هر چه بیشتر در راستای اهداف قیام و مکتب امام حسین (ع) قدم برداریم.

۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۶:۱۳
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید