اخبار

مراسم گرامیداشت آیت الله شاه آبادی برگزار شد/ تنها دلش برای دین می سوخت و به هیچکس جز خداوند تکیه نداشت + تصاویر

مراسم گرامیداشت آیت الله شاه آبادی برگزار شد/ تنها دلش برای دین می سوخت و به هیچکس جز خداوند تکیه نداشت + تصاویر
در ادامه سلسله نشست های گرامی داشت ائمه جماعات مفاخر استان تهران (ستارگان محراب) مراسم بزرگداشت مقام شامخ حضرت آیت الله محمد علی شاه آبادی، استاد عرفان و اخلاق و امام جماعت مسجد سراج الملک برگزار شد.
به گزارش محراب (پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد) آیت الله نصرالله شاه آبادی فرزند آیت الله محمد علی شاه آبادی در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

آیت الله شاه آبادی

وی در سخنانش با اشاره به نقش آیت الله شاه آبادی در تاسیس مسجد سراج الملک، اظهار کرد: در مورد مرحوم آیت الله شاه آبادی نوشته ها و کتاب های زیادی نوشته شده است که البته بنده برخی از آنها را دروغ می دانم. مثلا گاهی در مورد ایشان می گویند که طی الارض داشته اند که اساسا طرح این موضوعات صحیح نیست.  

فرزند آیت الله شاه آبادی در این مراسم با بیان اینکه آنچه که پدرم بدان نایل شدند، به خاطر خداباوری بود، تصریح کرد: ایشان به غیر از خداوند به احدی تکیه  نداشت و از هیچ چیزی هم غیر از خداوند نمی هراسید، فقط به خداوند ایمان داشت و آنچه که از علم و معرفت کسب کرده بودند به خاطر همین خداباوری بود.

ایشان ادامه داد: به خاطر همین خداباوری کلام آیت الله شاه آبادی همیشه موثر بود. ایشان در تمام مراحل پس از اتکا به خداوند به دنبال امر به معروف و نهی از منکر بودند.

آیت الله نصر الله شاه آبادی در بخش دیگری از اظهاراتش به ذکر خاطره ای از مرحوم پدرش پرداخت و گفت: در نزدیکی منزل پدر، یک فرد یهودی زندگی می کرد که برای آموزش موسیقی به فرزندانش، آلات موسیقی تهیه کرده بود و شبها صدای موسیقی از خانه اش شنیده می شد. یکبار که پدرم از نزدیکی منزل آن شخص می گذشت نسبت به بلند بودن صدای موسیقی تذکر دادند و وقتی که آن شخص برخورد نامناسبی کرد در مسجد از مردم درخواست کردند که همه به این او تذکر دهند و با تذکر پیاپی مردم آن یهودی بساطش را جمع کرد.

اسم گرامی داشت آیت الله شاه آبادی

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه امتیاز ما مسلمانان نسبت به دیگران همین امر به معروف و نهی از منکر است، خاطر نشان کرد: قانون اساسی ما قرآن است و باید بدان عمل کنیم. ما باید جلوه ای از جمهوری اسلامی ایران را نشان دهیم که بتوانیم بدان افتخار کنیم. ما فقط به اقتصاد و تحریم و فشار غربی‌ها توجه می کنیم در حالی که این دغدغه ما نیست.

فرزند آیت الله شاه آبادی، با توصیه اکید مسئولین به پیاده کردن فرهنگ اسلامی، اصلاح دانشگاه ها و ترویج فرهنگ حجاب، تاکید کرد: امام حسین(ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و ائمه جماعات باید در راه امر به معروف و نهز از منکر بکوشند.

آیت الله نصر الله شاه آبادی با اشاره به ستم های رضا شاه در از بین بردن آثار حجاب در کشور، از برخی مواضع انتقاد کرد، و بیان داشت: در حال حاضر اگر کسی برای ترویج حجاب کاری کند برخی می گویند نباید به مردم فشار آورد. در ایران سالهاست که برای حجاب فرهنگ سازی شده است چنانچه مرحوم آیت الله شاه آبادی 11 ماه به خاطر حجاب در تحصن بودند.

وی بر اهمیت توجه به پیام عاشورا تاکید کرد و با بیان اینکه باید ببینیم که امام حسین (ع) از ما چه چیزی خواسته است، خطاب به ائمه جماعات گفت: ما تنها با گریه و عزاداری نمی توانیم ادعا کنیم که وظیفه خود را نسبت به امام حسین (ع) انجام داده ایم. امام حسین(ع) از ما انصاف و دیانت می‌خواهد آقایان علما و ائمه جماعات دست به کار شوید و امر به معروف کنید، نیروی مومن تربیت کنید تا امام عصر(عج) از ما راضی باشد. داد بزنید و فرهنگ را درست کنید زیرا اقتصاد عزت نمی‌آورد  در این مسیر اگر کسی از شما بدش آمد نترسید زیرا رضایت خداوند مهم است.

این روحانی برجسته در بخش دیگری از سخنانش اظهار نمود: اگر امروز بانکهای ما ربوی است به خاطر این است که دین‌مان قوی نیست چون دین برای ما قرض‌الحسنه گذاشته است ولی چون دین‌مان ضعیف شده به هم اعتماد نداریم.

فرزند آیت الله العظمی شاه آبادی تاکید کرد: ائمه جماعات وظیفه تربیت مردم را برعهده دارند و در این راه باید با مردم دوستی کنند. دین ما با رشادت های زیاد به ما رسیده چرا به راحتی آن را از دست می‌دهیم. خدا آن ریاستی را از ما بگیرد که ذره‌ای برای اسلام و دین ارزش نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه اگر دین ما از دست برود تنها بدبختی آن بر گردن ما می ماند، در وصف مقام شامخ آیت الله شاه آبادی خاطر نشان نمود: ایشان تنها دلش برای دین می سوخت و در این راه به هیچکس جز خداوند تکیه نداشت. امام خمینی (ره) درباره ایشان به من فرمودند که روحی لطیف‌تر از روح آیت‌الله شاه ‌آبادی ندیدم.

فرزند آیت‌الله شاه‌آبادی در پایان گفت: من عاشق پدرم بودم روزی مرا صدا زد و فرمود پسرم زندگی من گذشت به فکر آینده باش. او هر چه کرد، برد. ما نیز باید به فکر خودمان و آخرت‌مان باشیم.

در پایان این مراسم حاج مرتضی طاهری به ذکر مصیبت و مداحی پرداخت.

گزیده تصاویر این مراسم را ببینید:

 

 

 

 


 

 

گزارش تصویری این مراسم را از اینجا ببینید

۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۹:۲۹

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید