اخبار

مساجد نقش موثری در تربیت نیروهای متعهد دارند

امام جمعه کاشمر با اشاره جایگاه و اهمیت مساجد و حسینیه‌ها گفت: این اماکن در حقیقت دانشگاهی برای تربیت نیروهای متعهد و تأثیرگذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی صبح امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در محل هیئت رزمندگان اسلام کاشمر اظهار داشت: امروز الگوی مساجد ما باید مسجدالنبی زمان پیامبر باشد نه مسجدالنبی آل‌سعود؛ چرا که پیامبر مکرم اسلام در مسجد النبی به فقرا کمک می‌کرد و تعالیم رزمی جنگ را در آن آموزش می‌داد و اعتقادات، احکام، اخلاق و وظایف سیاسی اجتماعی مردم را نیز بیان می‌کرد.

وی با بیان این که مسجد پیغمبر در حقیقت دانشگاه بود که افرادی همچون ابوذر و عمار در آن تربیت شدند، خاطرنشان کرد: مساجد ما نیز باید محلی برای تربیت نیروهای اثر گذار، مردپرور و مردساز باشد و در مجالس مذهبی و دینی باید شیرافکن تربیت شوند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر این که اسلام هر روز پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کند و هیچ قدرت و تمدنی نمی‌تواند به آن نفوذ کند، یادآور شد: مبانی ارزشمند عاشورا و اسلام از درس‌های امام راحل است به همین جهت است که باید با اتکا به اسلام ناب، از اسلام و عاشورای آمریکایی دوری کرد.

وی با بیان این که ولایت امروز نیازمند ذوالفقار علی است و در جامعه کنونی روحانیت، بسیج، هیئت امنای مساجد نقش ذوالفقار حضرت علی (ع) را بر عهده دارند، تصریح کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در شجاعت، درک سیاسی، تشخیص وظیفه دینی کم و کاستی ندارد و به خوبی شرایط را تشخیص و جامعه را نسبت به آن آگاه می‌سازد.

یعقوبی با اشاره به این که دشمنان از ما فرهنگ تحجر و واماندگی می‌خواهند، گفت: در حالی که انقلاب دارای یک فرهنگ پیشرو است و همواره انسان و جامعه را به حرکت، کار و تلاش وادار و دشمنان را به عقب می‌راند، عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند دین از سیاست جداست.

وی با بیان این که دین از سیاست جدا نیست و برای اثبات این مهم امام راحل و شهید آیت الله مدرس متحمل زحمات و خون دل‌های فراوانی شدند، تصریح کرد: امنای مساجد و بزرگان هیئت‌های مذهبی همواره باید هوشیار باشند و اجازه ندهند چنین تفکری در مساجد و حسینیه‌ها ایجاد شود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به تبلیغات انجام شده برای تقارن روز عاشورا با 13 آبان مبنی بر این که می‌خواهند عاشورا را سیاسی کنند و شور این روز را بگیرند، اظهار داشت: در حقیقت اصل عاشورا سیاسی است و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راستای سیاست و اصلاح آن بود؛ بنابراین خطبا و مبلغین وظیفه سنگینی در این حوزه بر عهده دارند و باید از آن مراقبت کنند.

۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۵:۱۹
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید