اخبار

حجت الاسلام و المسلمین بصیری مدیر جدید ناحیه شهید باهنر شد/ تاکید رییس مرکز بر ارتقا و ساماندهی مساجد شمیرانات

حجت الاسلام و المسلمین بصیری مدیر جدید ناحیه شهید باهنر شد/ تاکید رییس مرکز بر ارتقا و ساماندهی مساجد شمیرانات
حجت الاسلام و المسلمین بصیری به عنوان مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، در مراسم تکریم و معارفه مدیر ناحیه شهید باهنر، که در فرمانداری شمیرانات برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین غفوری، حجت الاسلام والمسلمین بصیری به عنوان مدیر جدید این ناحیه معرفی شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان شمیرانات برگزار شد، آیت الله هاشمی اولیا، تولیت حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر، به سخنرانی پرداخت و با اشاره به رساله ای از امام سجاد (ع) و با بیان اینکه انسان در این جهان آزاد نیست چرا که حقوقی بر گردن او است، اظهار کرد: اگر انسان حقش را نسبت به خداوند با اخلاص رعایت کند خداوند الطافش را به او عنایت کرده و درهای رحمت را به روی او باز می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اگر حق عبودیت با اخلاص ادا شود برکات زیادی برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت، عبادت را عامل خدایی شدن زندگی انسان دانست و اضافه کرد: انسانی که قصد بندگی خداوند را داشته باشد خداوند او را حفظ می‌کند و اگر خداوند فردی را مورد عنایت قرار دهد آن شخص ماندگار خواهد شد.

آیت الله هاشمی اولیا ادامه داد: خداوند متعال راه را برای انسان مشخص کرده است. اگر انسان بخواهد در راه بندگی قدم بگذارد خداوند او را یاری می‌رساند و اگر هم فردی بخواهد در راه ناصحیح گام بردارد خداوند راه را برای او باز گذاشته است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه شناخت خداوند به انسان حال خدایی و حال خدایی منجر به عمل خدایی می‌شود، تاکید کرد: راه جهاد و خدمت به روی همه انسان‌ها باز است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد هم در این مراسم با اشاره به اربعین حسینی، جلسه را مغتنم و محترم ارزیابی و با بیان اینکه مسجد حلقه اتصال برنامه‌های یک جامعه آرمانی است، اظهار کرد: هر چه گرفتاری داریم به خاطر شرک اصغر و نسخه شفا همان نگاه توحیدی است.

 

وی در توصیف وضعیت شمیرانات، این شهرستان را معجونی از زندگی سنتی و مدرن دانست و با اشاره به اینکه شناخت ویژگی‌های این منطقه لازمه مدیریت آن است، در باب اهمیت مسجد گفت: اگر بخواهیم کار مسجد و دیانت ما به سرانجام برسد باید به سراغ مسجد برویم. این هم حاصل مهندسی الهی است که بالاترین عبادت یعنی نماز را در با ارزش‌ترین مکان یعنی مسجد قرار داده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه بر اساس منطق قرآنی آبادانی و خرابی جامعه وابسته به آبادانی و خرابی مسجد است، تصریح کرد: ما درباره مسجد غفلت کردیم چرا که انقلاب اسلامی ایران مسجد را به مردم هدیه داد و در ادامه وقتی روی پای خود ایستاد مادر خود را فراموش کرد و غفلت کرد که مسجد چه نقش بی بدیلی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت مساجد ما در خوش‌بینانه ترین حالت، ضعیف رو به متوسط است، خاطر نشان کرد: مسجد آباد قبل تپنده یک جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از اظهاراتش با برشمردن برخی از آسیب‌های فرهنگی دنیای امروز، فضای مجازی را یکی از عواملی دانست که معنای زندگی، خانواده، کار، مدیریت و اخلاق را عوض کرده است.

وی اضافه کرد: برای چنین اوضاعی نسخه شفابخش مسجد است زیرا یک مسجد نورانی، صمیمی و امیدبخش هم امنیت بخش  و افق گشاست و هم جامعه را تعالی می‌رساند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه خداوند آبادانی مسجد را به اشتراک مؤمنین گذاشته است، تاکید کرد: امیدواریم در شهرستان شمیرانات شاهد یک مرکز رسیدگی به امور مساجد فرازمند، موفق، الگو و با نشاط باشیم.

وی ضمن تاکید بر ساختن مساجد جدید اضافه کرد: باید برای تقویت کالبدی و کارکردی مساجد موجود تلاش کنیم تا شاهد دست آوردهای بزرگ باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در پایان اظهاراتش ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین غفوری در این منطقه، او را شخصیتی کوشا و متین دانست و بر تأسیس ستاد ساماندهی مساجد شمیرانات در آینده نزدیک تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین لواسانی امام جمعه لواسان نیز ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین غفوری ابراز امیدواری کرد تلاش‌های حجت الاسلام و المسلامین بصیری در آینده ثمربخش خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت منطقه شمیرانات، رسالت ائمه جماعات را وظیفه ای دینی قلمداد و با بیان اینکه ترویج دین وظیفه ائمه جماعات است، اظهار کرد: بالاترین کار ائمه جماعات ارتباط با مردم و محرومین است. از این جهت لازم است که روحیه کار جمعی داشته باشیم و در راه خداوند از خودمان هزینه کنیم. اگر این کارها صورت گیرد مسجد به پایگاهی برای حضور مردم تبدیل می‌شود.

امام جمعه لواسان با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد باید تبیین راهبردهای مناسب برای تحقق اهداف مسجدی باشد، تصریح کرد: اگر در کارهایمان نظم و برنامه داشته باشیم خداوند برکت می‌دهد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: بنده به عنوان امام جمعه لواسان با حجت الاسلام و المسلمین بصیری نهایت همکاری را خواهم داشت و در جهت حفظ دین مردم و ارتقای آن اعلام آمادگی می‌کنم.

عزت الله خان محمدی، فرماندار شمیرانات هم در این مراسم با تاکید بر لزوم شناخت بافت جمعیتی و ویژگی‌های منحصر به فرد شمیران، این منطقه را قطب گردشگری، فرهنگی و مذهبی عنوان کرد، و با بیان اینکه 171 مسجد در شمیران وجود دارد، گفت: مردمان اصیل و متمدن، ظرفیت رجل سیاسی و مذهبی ساکن در منطقه، حوزه علمیه چیذر، امام زاده صالح (ع) و دیگر جاذبه‌های طبیعی گردشگری، این منطقه را دارای ویژگی‌های ممتازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار هماهنگی در بین مدیران و مسئولین نهادها و ادارات شمیران برای خدمت رسانی وجود دارد، یادآور شد: اگر هم افزایی در میان مدیران رخ دهد در حوزه‌های فرهنگی آنچه حق این منطقه است را ادا خواهیم کرد.

فرماندار شمیران همچنین از بررسی برنامه‌ها و راهبردهای مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات در کارگروه فرهنگی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری، مدیر جدید ناحیه شهید باهنر هم در این مراسم تغییر در ساختار و ماهیت برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد را امید بخش تحولات زیادی دانست و با بیان اینکه مسئولین همه در تأمین آرامش و امنیت مردم مشترک هستند، تصریح کرد: مسجد در اسلام، حقیقتی بی بدیل است که هیچ مکان دیگری نمی‌تواند نقش آن را بازی کند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا حلقه‌های مفقوده را بیابیم و مسجد را به حوزه حاشیه ای نکشانیم، اظهار نمود: شرافت کار روحانیت به اعتبار مسجد است. اگر ناخواسته بین ارزش‌های دین و نیازهای طبیعی انسان  تعارض برقرار شود آنچه صدمه می‌خورد دین خداست.

مدیر ناحیه شهید باهنر با تاکید بر نگاه پیشگیرانه در زمینه‌های فرهنگی، حفظ شهرستان شمیرانات از آسیب‌های فرهنگی را ضروری دانست و ابراز کرد: حضور ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد وظیفه را از گردن دیگر مسئولین ساقط نخواهد کرد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین بصیری به وی تقدیم شد.

در این مراسم آیت الله حکیم از روحانیون برجسته این منطقه نیز حضور داشت.

 

تگ عکس گزارش تصویری

۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید