اخبار

مدیر جدید ناحیه شهید مدنی معرفی شد/ هر قدمی برای مسجد برداریم، برای آخرت خود سرمایه گذاری کرده ایم

مدیر جدید ناحیه شهید مدنی معرفی شد/ هر قدمی برای مسجد برداریم، برای آخرت خود سرمایه گذاری کرده ایم
وقتی می توانیم ابراز خوشبختی کنیم که همه در قبال مسجد احساس وظیفه کنند. امیدواریم روزی برسد که هر کس خودش در خدمت گذاری مسجد کم کاری نکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب در مراسم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اداوی به عنوان مدیر جدید ناحیه شهید مدنی مرکز رسیدگی به امور مساجد که در سالن همایش های شهرستان ورامین و با حضور آیت الله محمودی امام جمعه ورامین برگزار شد، از خدمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین ساورعلیا قدردانی به عمل آمد.

مدنی1  

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از روحانیون، ائمه جماعات و مسئولین شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه قرچک به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه مساجد این منطقه علیرغم همه مشکلات و کمبودها حداکثر استفاده را از امکانات محدود برده اند، اظهار کرد: ان شاء الله با تجربیات فراوانی که حجت الاسلام و المسلمین اداوی دارند، بتوانند در امور مساجد این منطقه موفق باشند.

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز که مهمان این مراسم بود با تاکید بر اهمیت مساجد به عنوان سنگر انقلاب و تهدیداتی که این نهاد مقدس را دنبال می کنند، به بیش از دو هزار شبکه تلویزیونی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه می سازند اشاره و تصریح نمود: انقلاب اسلامی ایران حرف بزرگی در دنیا زده است و بعد از آن نظام سلطه به همراهی صهیونیسم خودشان را در حال نابودی می بینند.

وی با تاکید بر حفظ خطوط قرمز و مرزها، به گام هایی که مجلس شورای اسلامی برای تقویت مساجد برداشته است اشاره و اضافه کرد: بر اساس مصوبه جدید مجلس از این به بعد هزینه آب، برق و گاز مساجد، حسینیه ها، امام زاده ها رایگان شده است که البته این گام برای ارتقای مساجد چیزی نیست.

مهندس محسن خوانساری، فرماندار ورامین نیز که در این مراسم سخنرانی کرد، وی از تلاش حجت الاسلام و المسلمین ساورعلیا در این منطقه تشکر کرد و ضمن بیان اینکه امور مساجد یکی از مهمترین نهادهای هر شهرستان است، به نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی و بویژه قیام پانزده خرداد اشاره کرد و گفت: در حوزه مساجد باید سه مثلث، مردم، مسجد و امام جماعت را مورد نظر قرار داد.

وی ادامه داد: در مورد مسجد باید گفت که در ساخت آن باید بهترین مکان هر شهر اختصاص پیدا کند و نکات مهندسی و کالبدی مورد توجه قرار گیرد. مردم در انقلاب اسلامی مهمترین نقش را ایفا کردند به خاطر همین باید تمام امکانات خود را برای جذب و نگهداری آنها در مسجد به کار گیریم.

فرماندار ورامین با بیان اینکه مردم قبل و بعد از انقلاب به خصوص در زمان جنگ سنگ تمام گذاشتند، اضافه کرد: امام جماعت به عنوان رهبر هر منطقه و محله می تواند نقش مهمی در ارتقای مسجد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 150 مسجد در ورامین و شهرستان های اطراف وجود دارد که یک سوم آنها غیر فعال است، خاطر نشان کرد: باید با کمک حوزه علمیه و همه مسئولین شهرستان، کارکردهای اصلی مساجد را به آنها بازگردانیم زیرا وظایف اصلی مساجد کمرنگ شده است.

مهندس خوانساری در پایان اظهاراتش بر افزایش بودجه فرهنگی شهرستان، کمک فرمانداری برای ساخت و تکمیل خانه های عالم و تقویت مساجد روستاها تاکید نمود.

مدنی2

حجت الاسلام و المسلمین ساورعلیا سخنرانی بعدی این مراسم بود که در اظهاراتش به پاره ای از فعالیت ها و مبارزات خود پیش و بعد از انقلاب، از قیام سال 42 گرفته تا فعالیت های فرهنگی در روستای جلیل آباد اشاره کرد و گفت: علیرغم همه اختلاف سلیقه ها و مشکلاتی که وجود داشت، تلاش شد تا از همه ائمه جماعات حمایت شود.

وی اضافه کرد: آنچه که در دوره مسئولیت در امور مساجد انجام شد را وظیفه دینی خود می دانم و امیدوارم بتوانم در هر کجا که باشم سرباز امام و ولایت باشم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در بخش پایانی این مراسم، ضمن تقدیر از روحیه متین و با نشاط حجت الاسلام و المسلمین ساورعلیا از خدمات وی قدردانی کرد و اظهار نمود: ما طلبه ها باید در هر سنگری که هستیم وظیفه دینی خود را انجام دهیم.

مدنی3  

وی پیگیری مشکلات و مسایل مساجد ورامین را از دیگر ویژگی های ممتاز حجت الاسلام و المسلمین ساور علیا برشمرد و با آرزوی توفیق برای او، ابراز امیدواری کرد وی همچنان در سنگر مسجد خدمت گذار باشد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تشکر از همه نهاد ها و مسئولین ورامین و شهرستان های اطراف به خصوص ائمه محترم جمعه و جماعات، توصیه کرد که ائمه جماعات قبل از نماز در مسجد حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید یک عزم همگانی برای ارتقای مسجد شکل گیرد، یادآور شد: همه باید در راه ارتقای کارکردها و موقعیت مساجد منطقه کمک کنند.

حجت الاسلام و الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: ما وقتی می توانیم ابراز خوشبختی کنیم که همه در قبال مسجد احساس وظیفه کنند. امیدواریم روزی برسد که هر کس خودش در خدمت گذاری مسجد کم کاری نکند زیرا هر قدمی که برای آبادانی مسجد برداریم برای آخرت خود سرمایه گذاری کرده ایم.

وی در پایان سخنانش وضعیت فعلی مساجد را ضعیف ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه مسجد در قداست، کارکرد و تاثیرگذاری هیچ بدیلی ندارد، تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا تاخیری را که در حوزه مساجد اتفاق افتاده را جبران کنیم.

در پایان این نشست تقدیرنامه حجت الاسلام و المسلمین ساورعلیا و حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اداوی تقدیم شد.

در این مراسم علاوه بر ائمه جماعات و مسئولین این منطقه، آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه در ورامین و امام جمعه این شهر و حجج اسلام رحمتی نیا و حسینی از ائمه جمعه منطقه نیز حضور داشتند

تگ عکس گزارش تصویری

۲۳ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۵۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید