اخبار

احداث ۷۰۰ مسجد بین راهی در کشور توسط ستاد اقامه نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با بیان اینکه ستاد اقامه نماز کشور تاکنون ۷۰۰ باب مسجد بین راهی در جاده‌های کشور احداث کرده است، گفت: از این تعداد بیش از ۵۰ باب از این مساجد در فارس ساخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 23 آذر در جمع خبرنگاران در خصوص مساجد بین راهی استان گفت: هم‌اکنون در کمتر از هر پنجاه کیلومتر جاده‌های فارس یک مسجد داریم.
وی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز کشور تاکنون 700 باب مسجد بین راهی در جاده‌های کشور ساخته که از این تعداد بیش از 50 باب از این مساجد در استان فارس ساخته شده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس در ادامه با اشاره به طرح‌های جدید این ستاد گفت: ساخت یک باب مسجد بین راهی در سعادت شهر با کمک خیران آغاز شد.
وی افزود: این مسجد بین راهی در کیلومتر سه محور سعادت شهر به شیراز و در مسیر جاده شیراز – اصفهان در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با زیربنای 300 متر مربع ساخته می‌شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: نزدیک به چهار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مسجد پیش‌بینی شده که سه میلیارد ریال آن را فردی نیکوکار پرداخت کرده و مابقی از سوی ستاد اقامه نماز کشور تأمین می‌شود.
حجت‌الاسلام سقّاچی افزود: زمین این مسجد از سوی اداره راه و شهرسازی در اختیار ستاد اقامه نماز استان قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: در کنار این مسجد 20 آلاچیق برای استراحت مسافران و همچنین یک پارک برای بازی کودکان و فضای سبز نیز پیش‌بینی شده است.
حجت‌الاسلام سقاچی ادامه داد: این مسجد تا پایان اسفند ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مسافرین عبوری از مسیر شیراز به سمت اصفهان و بالعکس دیگر مشکلی برای اقامه نماز اول وقت نخواهند داشت.

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۰۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید