اخبار

حجت الاسلام اصلانی مدیر ناحیه شیخ صدوق شد/ حجت الاسلام شاهچراغی: وظیفه ائمه جماعات احسان به مردم و گره گشایی از کار دیگران است

حجت الاسلام اصلانی مدیر ناحیه شیخ صدوق شد/ حجت الاسلام شاهچراغی: وظیفه ائمه جماعات احسان به مردم و گره گشایی از کار دیگران است
مراسم تکریم از حجت الاسلام اصغری و معارفه حجت الاسلام اصلانی به عنوان مدیر جدید ناحیه شیخ صدوق، با حضور امام جمعه ، و جمعی از مسئولین و ائمه جماعات شهرستان شهرری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، امام جمعه شهر ری در مراسم انتصاب مدیر جدید ناحیه شیخ صدوق اظهار کرد: گاهی گرفتاری های روزمره زندگی باعث می شود که ما از خودمان غافل شویم.

شهرری

وی خطاب به ائمه جماعات گفت: ما به عنوان امام مردم باید ابتدا در تهذیب نفس خودمان تلاش کنیم. نباید از خودمان، فرزندان و خانواده خودمان خود غافل باشیم زیرا همه ما مامور به تهذیب نفس و اخلاق هستیم.

امام جمعه شهر ری اضافه کرد: دومین وظیفه ائمه جماعات احسان به مردم و گره گشایی از کار دیگران است و این در واقع توفیقی است که خداوند نصیبمان کرده است. ما در مسجد باید تلاش کنیم تا جایی که می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم چرا که چیزی که روحانیت را ماندگار کرده گره گشایی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور آیت الله غیوری در جلسه گفت : آنچه که آیت الله غیوری را محبوب کرده است جدای از شخصیت انقلابی ایشان، گره گشایی از مردم است. ما در این شهر نمونه های زیادی داشته ایم که مردم می گویند هیچگاه نشد ما به ایشان مراجعه کنیم و ایشان مشکل گشایی نکنند. ان شاء الله در این فرصتی که خداوند به عنوان امام جماعت در اختیار ما قرار داده است گره گشایی را فراموش نکنیم  و با راه اندازی ستاد تهیه جهیزیه و صندوق قرض الحسنه مسجد به مردم کمک کنیم.

امام جمعه شهر ری ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی حجت الاسلام و المسلمین اصغری، اظهار کرد: ایشان همواره تلاش کردند تا با ایجاد آرامش، مشکلات ائمه جماعات این منطقه را حل کنند.

وی همچنین با ابراز موفقیت برای حجت الاسلام و المسلمین اصلانی، به توصیه های مقام معظم رهبری در باب کار با علمای اسلام  و لزوم سعه صدر در این زمینه اشاره کرد.  

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اصغری نیز در سخنانی کوتاه از همراهی مجموعه مسئولین، ائمه جماعات، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکر کرد و برای حجت الاسلام و المسلمین اصلانی، مدیر جدید ناحیه شیخ صدوق مرکز رسیدگی به امور مساجد آروزی موفیقت نمود.

شهرری2

حجت الاسلام و المسلمین اصلانی هم در ادامه این نشست در اظهاراتی گفت: باور بنده این است در این تهاجم فرهنگی که به فرموده مقام معظم رهبری اولویت اول کشور جنگ نرم است، سنگر اول و خط مقدم مساجد و ائمه جماعات هستند.

وی با بیان اینکه ان شاء الله خداوند به بنده توفیق دهد سعه صدر داشته باشم و به بهترین شیوه خدمت گذاری کنم، خطاب به ائمه جماعات گفت: در دفتر ناحیه به روی همه ائمه جماعات باز است.

شهرری3

 حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز که در این مراسم به سخنرانی پرداخت با اشاره به اینکه امیدواریم خداوند توفیق خدمت گذاری به مسجد را به ما عنایت کند، اظهار کرد: در زمانی که باید قدرت کشور ما و اسلام به رخ جهانیان کشیده شود، راهپیمایی با شکوه اربعین جلوه دیگری خواهد داشت و اسباب عزت مسلمانان و خار چشم دشمنان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این روزها ما با انواع جدیدی از تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه افکار و اندیشه های جمهوری اسلامی روبرو هستیم، و به خصوص در سایه دنیای مجازی و فضای سایبری که تهدیدهایش بیشتر از فرصت ها هست، معنای علم، حقوق و خانواده تغییر پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: در میان این اوضاع و احوال انسان وقتی به چاره فکر می کند می بیند که راه نجات عبارت است از اینکه وجود یک روحانی قدرشناس، امین و فداکار و باهمت نسخه ای است که جواب می دهد. در اینجا انسان به یاد گفته امام خمینی(ره) می افتد که می فرمودند مسجد سنگر است.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: در روزگاری که کسی باور نمی کرد ما معجزه مسجد را دیدیم و الان هم اگر کسی تردید داشته باشد باز هم این معجزه را خواهیم دید. امیدواریم با فکر و نوگرایی بتوانیم از دین صیانت و حفاظت کنیم و مردم از برکات خانه خداوند بیشتر بهره مند گردند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: باید از فرصت مسجد استفاده کنیم تا مردم و به خصوص جوانان ما با اندیشه های نو و شخصیت های نافذ آشنا شوند و مسجد به یک مکان فعال و با نشاط تبدیل شود. تنها راه ما این است که به سراغ مردم برویم. ان شاء الله ائمه جماعات با تلاش بتوانند ارتباطات گسترده ای را با مردم شکل دهند.

وی ضمن تشکر از همت، تلاش و خدمات حجت الاسلام و المسلمین اصغری در منطقه حساس و هویت بخش شهرری صمیمانه تشکر کرد و با بیان اینکه ایشان به خدمتگذاری در ناحیه شهید مصفی خمینی مشغولیت خواهند داشت، گفت: با شناختی که از حجت الاسلام و المسلمین اصلانی داریم امید های فراوانی برای ادامه راهی که آغاز شده و رسیدن به افق های تازه در دلهای ما زنده شده است. مرکز از لحاظ فکری و برنامه ای تجهیز تازه ای پیدا کرده است و امیدواریم کسانی که در دوره تازه مسئولیت پیدا کرده اند موفق و سربلند باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری از امام جمعه شهر ری درخواست کرد تا ستاد ساماندهی مساجد شهرری را راه اندازی کنند و مسئولیت این ستاد را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: ان شاء الله این ستاد به ریاست امام جمعه و با حضور فرمانداربه عنوان نایب رییس، نماینده مرکز به عنوان دبیر و مسئولین مرتبط چون سپاه پاسداران، اوقاف، سازمان تبلیغات و شهرداری تشکیل شود و همکاری های تازه ای برای اعتلای مساجد طراحی شود.

در پایان این مراسم لوح تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین اصغری و حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اصلانی تقدیم شد.

تگ عکس گزارش تصویری

 

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۰۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید