اخبار

ناحیه شهید نواب صفوی/بزرگداشت شهید مخبر در مسجد فاطمیه (س)

ناحیه شهید نواب صفوی/بزرگداشت شهید مخبر در مسجد فاطمیه (س)
مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام والمسلمین مخبر ، امام جماعت سابق مسجد فاطمیه (س) واقع در خزانه بخارایی در مسجد برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، حجت الاسلام والمسلمین گلی کاشانی، امام جماعت مسجد فاطمیه (س) خزانه بخارائی، از برگزاری مراسم یادبود شهید حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم مخبر، در شب اربعین خبر داد. در این مراسم که با حضور جمعی از مردم محل و مسئولین منطقه ونیز خانواده آن شهید بزرگوار برگزار شد حجت الاسلام گلی کاشانی سخنرانی کرد. 

 

مسجد فاطمیه؛ پناهگاه محرومان

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم مخبر قریب و مونس دردمندان بود و نورانیت مصباح علم و عملش، هادی مردم تهران بود. وی ضمن توجه به ارشاد و بالندگی معنوی مردم، در رفاه و تسهیل معیشت آنان نیز تلاش وافری داشت.

جمعیت خیریه­ مسجد تازه­ تاسیس او، در ابتدا فقط ٧ عضو داشت و کل صندوق در یک کیف خلاصه شده بود که حاج ­آقا برای این کار اختصاص داده بود. این صندوق ١١٧ تومان سرمایه داشت ولی با همت والایی که این مرد الهی به خرج داد، «صندوق ذخیره سعادت» تبدیل به یکی از بزرگترین صندوق ­های قرض الحسنه شد که نزدیک به ٧٠٠ خانوار از خانواده ­های بی ­بضاعت و بی ­سرپرستِ منطقه­ خزانه­ بخارایی را در جنوب تهران تحت پوشش داد و از هر جهت به وضع زندگیِ ایشان رسیدگی نمود. این صندوق، همچنان فعال است.

شهید مخبر همیشه آرزوى شهادت داشت و سه بار مورد سوء قصد واقع شد که دوبار از معرکه جان سالم به در برد، ولى سرانجام به آرزوى دیرینه خود رسید و به دست منافقین کور دل و از خدا بى‏خبر به شهادت رسید.

چند خاطره

زمانى که در قم طلبه بود، از نظر غذایى سخت در مضیقه بود، زمانى پیش مى آمد که چند شبانه‏ روز غذا به ایشان نمى‏ رسید، شهید مخبر به حالت ضعف مى‏ افتاد، به حرم حضرت معصومه (س) روانه مى ‏شد و بعد از راز و نیاز با خدا و حضرت معصومه(س) مى‏ گفت: یا حضرت معصومه(س) ، من دیگر طاقت ندارم و واقعا ضعف کرده‏ ام، زمانى که در حال گریه و زارى از حال مى‏رفت و سپس چشم باز مى‏ کرد یک پاکت پول در کنارش مى‏بیند که با آن پول غذا تهیه مى‏کند و خود و دیگر طلبه‏ ها از آن استفاده مى‏ کنند. زمانى که فرزند ایشان در بستر بیمارى قرار مى‏گیرد او با توسل به اهل‏ بیت با اینکه پزشکان او را از بهبودى فرزندش ناامید کرده بودند، شفاى پسرش را از خداوند متعال مى‏ گیرد.

 

اهم فعالیت‏ها

١ ـ تأسیس صندوق قرض‏ الحسنه در مسجد جهت کمک به مستمندان

٢ ـ تشکیل جمعیت خیریه با تحت پوشش قرار دادن هفتصد خانوار

٣ ـ تأسیس و ساخت مسجد امام جعفر صادق علیه‏  السلام

٤ ـ تأسیس و ساخت مسجد حضرت ابوالفضل علیه‏ السلام

٥ ـ ساخت مسجد فاطمیه

٦ ـ فعالیت در کمیته انقلاب به فرمان آیت ‏اللّه‏ مهدوى‏ کنى درخصوص پایگاه آن مسجد

٧ ـ همکارى نزدیک با نهادهاى انقلابى و جامعه روحانیت مبارز تهران

٨ ـ همکارى در تشکیل کمیته امور صنفى محل

٩ ـ تهیه لوازم مختلف و مقادیر فراوانى کمک‏هاى نقدى و جنسى براى تقسیم در بین شهرهاى جنگ ‏زده

۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۲۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید